Ceasarsallad.

7kommentarer

Tjejmiddag. What to do? Lets go ceasar! Jag tog ett standradsrecept och skojade till det lite al la min stil. Resultat? Mycket gott!



Ceasarsallad med Sanna touch

Blandad salladsmix

Cocktailtomater

Gurka

Tärnat äpple

Cashewnötter (snåla inte!)

Goijbär

Två skurna kycklingfiléer, stekta i salt och peppar

 


Dressing
2 äggulor
1 msk dijonsenap
1 msk vitvinsvinäger
1 vitlöksklyfta
2 sardeller
5 msk olivolja

Vatten (om man vill ha en lite rinnigare variant)




Pricken över i:et är riktigt med parmesanost på toppen och ett gott bröd till.

 

Trevlig helg på er!

 

7 kommentarer

KarinW

20 Apr 2012 21:52

Trevlig blogg du har!

Maria

21 Apr 2012 15:03

Ser jättegott ut .. ceasarsallad är ju den godaste salladen som finns. Jag tröttnar aldrig på den!

Det tråkigaste när man gör egen är "vad gör man med sardellerna som blir kvar"?? Har man glasburken håller de ju ett tag men vet inte hur länge. Läste för länge sen om att det fanns "sardellpasta" på tub man kunde köpa. Men jag har frågat i alla varuhus i min stad och det finns ingen som har det. Hade varit smidigt annars, innehåller kanske massa konserveringsmedel istället .. =/

Ha en mysig lördag!

= )

Sanna

22 Apr 2012 10:04

Tack Karin för den fina kommentaren!

Maria, jag har hittat en del pastarecept innehållandes sardeller. Jag är lite sugen på att testa det för att göra åt de som blivit kvar. Är precis som du, gillar inte att slänga mat. Hoppas helgen varit bra!

Karin FitnessochHälsa

22 Apr 2012 16:58

Ceasarsallad är gott, och din lät ju till och med lite godare än den traditionella!

Karro

22 Apr 2012 19:24

Så enkelt och så gott, undrar bara varför jag inte gör det oftare?

Mårtenssons kök

22 Apr 2012 19:42

Alldeles för länge sedan vi hade ceasarsallad i vårt kök nu, det måste vi göra någonting åt snart:) Dressingen går ju utan på allt annat så god den är!

Sanna

23 Apr 2012 07:20

Det bästa av allt är att det gick riktigt snabbt att laga i ordning. Igår blev den en favorit i repris!

Kommentera

Publiceras ej