Vetekrossen räddade kvällen.

5kommentarer

Igår var det linsgryta som stod planerat inför middagen. Till det behöver man självklart ett riktigt gott bröd med lite gott pålägg på. Men till min förfäran var allt det nybakade brödet slut när jag kom till brödavdelningen (inte en helt ovanlig företeelse för min del tyvärr). De enda alternativen som fanns kvar var vanliga baguetter och en och annan överbliven olivciabatta. Inte speciellt inspirerande. I rent desperation vankade jag runt bland de vakuumförpackade brödvarianterna som gräddas i ugnen lagom till middagen. De brukar vara helt okej med rätt tillbehör. Jag beslutade mig tillslut för en ny från ICA:s egna sortiment; vetekrossbröd.

 

 

 

Till min stora förvåning var de riktigt bra och klart bättre än förväntat! Både jag och A konstaterade att de var saftiga och rikliga med smak. Bullarna innehöll massor av frön och kändes färska, vilket gav en känsla av kvalitet trots vaktuumförpackningen. Det går kanske inte att komma ifrån att brödet innehåller en hel del konserveringsmedel, men vad gör det att få i sig det någon gång ibland? Tillsammans med extrarökt skinka och keso blev det en klar hit! Tror du mig inte? Testa och smaka av själv!

 

 

5 kommentarer

Mrs Sunshine

17 Apr 2012 20:57

Underbart med genvägar ibland, som också smakar gott!

Uppochhoppa

17 Apr 2012 21:21

Asch, ibland så! Funderade mer på den där extrarökta skinkan, sån kan innehålla rätt mycket skräp, om man nu ska var noga...



Ska bli toppen att ses på lör o sön, o köra o ge järnet!!!

Karin FitnessochHälsa

18 Apr 2012 19:33

Kul att brödet var så gott!

Sanna

18 Apr 2012 20:14

Det måste finnas dagar för mindre tidskrävande lösningar. Sedan gillar jag bröd i alla former, nybakat eller inte!

Millan

29 Apr 2012 09:26

Tack för det tipset! Ibland räcker inte tiden till att vara så huslig som jag önskat..

Kommentera

Publiceras ej