Zumba och after träning.

4kommentarer

Nu var det äntligen dags att testa Zumba för första gången. Zumba är en träningsform som växte sig stark under 2011. SATS beskriver klassen med en het dansklass med "latinamerikanska rytmer och rörelseglädje", och det måste jag instämma i. Mycket skaka bak och salsainspirerade steg till riktigt bra musik. Från låt ett till nedvarvningen var det full rulle i salen. Alla gav järnet och dansade loss på sitt eget sätt. Härligt att se!

Passet var nog dock inte riktigt min grej. Även om jag gillar dansklasser var det en aning för mycket "hurt-skutt-pepp". Jag upplevde att rörelserna var ganska svåra att hänga med i första gången och kände inte så mycket ledning av instruktören i vad som komma skulle. Kan dock även ha att göra med att jag kom med en tuff arbetsdag i ryggsäcken... Ett plus får dock klassen för den härliga musiken som gav sommarkänslor!

 

Jag såg dock till att avrunda träningstimmen med den bästa belöningen - en Beet me up från Squeeded up med rödbetor, ingefära, äpple och morot. En riktigt bra after träning!

4 kommentarer

Julia

27 Apr 2012 14:38

Svar: Ah precis Sanna! För mig är träningen mer än bara just träning. Det är för att koppla av, koppla bort, rensa tankar eller ta tag i kännslor. Sedan så är det så förbaskat roligt också! Tjoho. Träning är helt klart underbart :)!



milla

27 Apr 2012 15:16

Zumba pass kan variera mycket. Har provat en del Zumba pass och hittat två ledare som jag tycker är kanon bra och då älskar jag verkligen Zumba. Men när man går på ett pass där ledaren inte är lika tydlig och peppande då är det inte lika kul.

Karro

27 Apr 2012 21:07

Har gått på en halv zumba när jag var i 7e månaden, upplevde också att instruktören bara kastade ut koreografin, tröttnade o skyllde på att jag var orörlig....

Trevlig helg!

Sanna

30 Apr 2012 11:37

Ja det kanske är ett sånt pass där mycket beror på ledaren. Bra tips, jag får helt enkelt ge det fler gånger!

Men der känns skönt att det inte bara varit jag som haft svårt att hänga med i stegen... :)

Kommentera

Publiceras ej