Alla behöver lyckliga slut.

10kommentarer

Jag samlar på Disney-filmer. Kanske lite konstigt med tanke på att jag är 25 år, men det är något visst  med filmerna som gör att jag bara mår bra. Stämningen, musiken och bilderna, ja - allt! Man får krypa upp i soffan och vara lite barnlig igen och faktiskt för en stund tro att prinsen räddar prinsessan och att den föräldralösa pojken hittar ett hem i människobyn. Slutet gott, allting gott, för alla. Bäst av allt är nog att jag har flera i min närhet som är precis som jag, vilket öppnar upp för filmkvällar med ett lite annat fokus. Som härom dagen när jag om E bäddade ner oss i softan med take away-mat, en tekopp och sjöng högt till Aladdin. Livet behöver inte alltid vara så allvarligt.
 

Se det här videoklippet och kom sedan och säg att Disney inte är bra.
Behöver vi inte alla ett lyckligt slut ibland?

10 kommentarer

yasmine modell mamma och fru

20 Aug 2012 13:59

ja det är fint
allt bra med dig?
Kolla gärna in min nya plåtningsbild i bloggen.
KRAM

Svar: Det ska jag göra!
engnuttasocker.blogg.se

Karoline

20 Aug 2012 14:22

Disney filmer är ju hur bra som helst! Mannen har köpt alla ( till barnen säger han) men jag vet inte om jag tror på det....

Svar: Åh, lite avis på dig osm har barn och därför får se oändligt med filmer. Sjukt mysigt!
engnuttasocker.blogg.se

EVELINA KNIPSTRÖM

20 Aug 2012 14:44

Jag samlar också på Disney-filmer och jag är också 25 år - de går att kolla på om och om igen hur gammal man än är =)

Svar: Underbart att höra att du är som jag! Och visst hålelr jag med dig, man tröttnar aldrig :)
engnuttasocker.blogg.se

K O K O S

20 Aug 2012 20:53

sv: Ja håller med! :)

Sara

20 Aug 2012 21:08

Hohi nej Disney det kollar jag sällan på men däremot älskar jag filmer och böcker med lyckliga slut! Feelgood!

Svar: Åh, jag med! Det är ett superhärligt sätt att avsluta en arbetsdag på.
engnuttasocker.blogg.se

Sofia

20 Aug 2012 21:19

Vad mysigt! Jag har av någon anledning inte sett så mycket Disney-filmer. Tänker att jag tar igen det med mina syskonbarn nu. :)

Svar: Jag brukar utnyttja mina syskonbarn ibland för att se filmer och ibland även ta med dem som "täckmantel" på barn-BIO :)
engnuttasocker.blogg.se

Erika

21 Aug 2012 08:37

sv: Ja det är supergott =)

Åhh man blir aldrig för gammal för Disney. Både jag och min sambo älskar Disney filmerna och vi är 28 och 30 utan barn.

Svar: Vad härligt att höra att fler är som jag!
engnuttasocker.blogg.se

Marie

21 Aug 2012 09:12

Absolut behöver vi alla ett lyckligt slut ibland, jag gillar "Feelgood filmer" men håller med om att Disney också är kanon.

Svar: Jag är också en fantast av feelgoodare :) Mer sånt!
engnuttasocker.blogg.se

Hanna

23 Aug 2012 19:19

Jag älskar att kolla på animerade filmer, det är myspys och himla roligt! :D

Svar: Jag gillar också animerade, speciellt Shrek och Nemo. Så sjukt roliga!
engnuttasocker.blogg.se

Erica

24 Aug 2012 04:46

Du borde de nya serien "Once upon a time.." . Jag har sett första serien och den är helt underbar! Du kommer att älska den!!!

Mina favoriter är "Lejonkungen", "Skönheten och Odjuret", "Alladin", "Bernard och Bianca" samt "Askungen". Kommer alltid att gilla dem, oavsett ålder... :)

Svar: Åh, det ska jag göra. Jag har inte hört om den. Tack för tipsen Erica!Askungen... åhhh, så bra!
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej