Ett knäcke med effekt.

3kommentarer

Ett av mina löften inför hösten 2012 är att återuppta mina tidigare goda vanor med bra mellanmål på jobbet. Jag får alltid en energidipp på eftermiddagen och känner att en frukt inte alltid är tillräckligt snack för att hålla skärpan. Nej, en macka är för mig en bättre väg att gå, speciellt de dagar som jag går direkt från jobbet till gymmet. Idag testade jag Leksands nya Effektknäcke surdeg & quinoa.
 
 
Det nya knäckebrödet gick absolut hem hos mig! Det är fullt med godsaker som vetekli, linfrön, quinoafrön, ullkornsrågmjöl (tydligen en sigillråvara) och grahamsmjöl. Kanske är det just den roliga blandningen av allt som ger brödet en så god och annorlunda smak. Ett litet minus från effektknäcken för dess tunna brödskivor, då jag föredrar de lite tjockare varianterna när magen ska mättas. Sammantaget ger jag brödet tilsammans med en skiva ost tummen upp!
 
 

3 kommentarer

Glamourwannabe - med huset fullt av grabbar.

22 Aug 2012 21:22

Låter gott. Måste testas! Och tack för tipset om keso - det kommer definitivt testas nästa gång mannen vill göra varma mackor :).

Svar: Jag hoppas det är lösningen för ditt ostbekymmer :)
engnuttasocker.blogg.se

JoHo

22 Aug 2012 21:56

Ett av mina favoritknäcken det där! God! (brukar äta med jordnöts eller mandelsmör, smarrigt!)

Svar: Ja, jag blev sugen på att testa dem när jag läste om dem på din blogg en gång. Det låter jättegott med ditt pålägg!
engnuttasocker.blogg.se

Marie

23 Aug 2012 08:48

Spännande nyhet, måste testas. : )

Svar: Gör det! Jag gillar hårdbröd jag.
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej