Här ska frossas i granatäpple!

15kommentarer

 
Hurra, ICA har kommit med frusna granatäppelkärnor! Granatäpplen är något jag verkligen gillar med dess srliga och speciella smak. Dessutom är de ju fulla av bra vitaminer och fibrer samt innehåller fytokemikalier som sägs vara bra för hjärtat och för att förebygga cancer. Däremot tycker jag att granatfrukten är lite väl smygdyr och svårhantering i köket. Detta problemet har nu ICA helst löst åt mig. Nu finns det inga begränsningar hur mycket av de röda gyllende kornen som jag kommer äta!
 
Det var ett bra tag sedan som jag läste på en blogg att det kommit, men hur mycket jag än sökte hittade jag det aldrig. Nu fann jag dem på mitt när-ICA och skuttade högt av glädje (så till den milda grad att jag glömde bort vad jag faktiskt var på affären för att handla). Jag satte mina omedelbart i rågflingsgröten när jag kom hem. Mums!

15 kommentarer

Matilda

27 Aug 2012 19:39

Lika överlycklig! Dessutom köpte jag 8 flaskor pressad granatäpplejuice utan socker i Lettland. Så det blir vitaminrik vinter för min del :)

Svar: Ooo, det lät ju magiskt gott! Det är bara att hoppas att det hittar till Sverige det också.
engnuttasocker.blogg.se

elin stridh

27 Aug 2012 19:55

ja verligen ,kaffet är ju awesome!

Frågestund nu, om du undrar något, inget tvång :)

Svar: Ok! Tack för titten :)
engnuttasocker.blogg.se

Sofia

27 Aug 2012 20:40

Åh perfekt juh! :D Älskar granatäpple. :)

Svar: Verkligen en välkommen nyhet till butikerna :)
engnuttasocker.blogg.se

Glamourwannabe - med huset fullt av grabbar.

27 Aug 2012 21:14

Men så bra! Nu får jag ge mig ut på grantäpplejakt! :)

Svar: Absolut, lycka till!
engnuttasocker.blogg.se

Karin FoH

27 Aug 2012 21:55

Åh vad smaskigt! Måste jag också hitta!

Svar: Den som söker, hon finner. Hoppas du lyckas bättre än jag i början!
engnuttasocker.blogg.se

Karro

27 Aug 2012 22:14

Så gott, måste jag köpa!

Svar: Jag hoppas du hittar dem snabbare än vad jag gjorde. Sjukt smart grej!
engnuttasocker.blogg.se

Camilla

28 Aug 2012 00:07

Visst är dom perfekta! Ja läste också om dom för några månader sen - och min granatäpple konsumtion har nog ökat med ungefär 98%. Inte så svårt då jag i princip aldrig köpte innan - för ja tyckte inte dom va värda pillet och mecket i köket. Men nu är de hur enkelt som helst:)

Svar: Haha, precis som jag med andra ord. Jag tror jag kommer ta efter samma bana med förbrukningen :) Det kom fram igår igen till kvällsfikat.
engnuttasocker.blogg.se

Karin

28 Aug 2012 03:27

Oh vas mumsigt, lite kesella till det så:)

Svar: Det låter inte helt dumt det!
engnuttasocker.blogg.se

Marie

28 Aug 2012 09:42

Å, det måste jag köpa - om jag hittar vill säga. : )

Svar: Jag hoppas du gör det!
engnuttasocker.blogg.se

Sonja

28 Aug 2012 14:54

Men OH, så mumsigt och SMART med frysta granatäppelkärnor!! PERFEKT att bara ta fram så mycket eller lite man vill ha för stunden!! :)
Hoppas dom har det i "min" ICA-butik också!

Svar: I know, smartaste grejen 2012! Jag hoppas du hittar dem nära dig :)
engnuttasocker.blogg.se

Malin´s Diner

28 Aug 2012 18:17

Hm, i gröt alltså. Får ta och börja med gröt igen nu, hösten är ju på intågande. Vad skulle du mer tänka dig använda dem till?

Kram Malin

Svar: Jag hade det i min smoothie här om dagen och imorse fick de piffa upp min yoghurt :) Kram!
engnuttasocker.blogg.se

Malin Aurora

28 Aug 2012 18:42

Åh jisses så gott!

Svar: Ja, verkligen!
engnuttasocker.blogg.se

Tess

28 Aug 2012 18:53

Åh se så bra! ;)

Svar: :)
engnuttasocker.blogg.se

sofie mumsfillibaba

28 Aug 2012 20:16

Har sett dessa men inte köpt. Måste jag göra. Så gott med granatäpple i sallader.

Svar: Ja, det tycker jag med. Det är något visst med kärnornas syrlighet som bara är så gott mot sallad!
engnuttasocker.blogg.se

Mårtenssons kök

29 Aug 2012 21:19

Hur kan vi ha missat detta? Håkan som tom jobbar i en ICAaffär... illa, väldigt illa:) Men nu ska vi kolla efter paketen, så vi tackar för tipset. Vi brukar annars köpa hem mixpaketet med frusna gojjibär och havtorn bl.a, dom är så goda till smoothie.

Svar: Men oj, det var nästan en prestation att lyckas med! Men som sagt är de ganska sällsynta att hitta på ICA. Jag hoppas ni lyckas :) Jag har inte testat den blandningen men tack för tipset.
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej