Kantarellpasta i all dess enkelhet.

7kommentarer

Om jag fick leva på en rätt resten av livet skulle jag välja pasta. Jag kan äta hur mycket som helst av det utan att bli less! Igår fick jag ett sånt där tokbegär efter pasta , vilket ledde till extra sväng till butiken för att införskaffa höstiga kantisar inför middagen. 
 
 
Jag stekte upp kantareller i olivolja, tillsammans med salt och peppar. Tillsatte sedan matlagningsgrädde och en skopa kvarg (jag gillar när såsen blir lite syrlig) samt en vitlöksklyfta. När pastan var klar blandande jag samman allt och toppade med parmesan. Klart på mindre än 30 minuter.
 
 
Hur kan något så enkelt vara så gott?

7 kommentarer

Viktkamp

30 Aug 2012 20:10

jag kan aldrig få tokbegär efter pasta! Isch!

Svar: Jag är ju en sån som förespråkar lite av allt och att inte utesluta något. Men smaken är ju som baken. Hoppas du får njuta på annat sätt av svampar!
engnuttasocker.blogg.se

Sonja

30 Aug 2012 21:54

Oh, så gott med kantareller!!!

Sv. Tycker absolut du ska testa frukostvarianten och återkomma med smakbetyg när du provsmakat! :)

Svar: Det ska jag göra. Tack för tipset!
engnuttasocker.blogg.se

Anna

30 Aug 2012 22:16

Smidigt och gott :D Ha en fin helg!kram

Svar: Absolut! Det samma önskar jag dig!
engnuttasocker.blogg.se

Katarina

31 Aug 2012 03:08

Mums, så gott!

Marie

31 Aug 2012 07:59

Å, så gott det där verkade! : )

Svar: Det är lätt att laga gott med färska kantisar :)
engnuttasocker.blogg.se

Signes Place

31 Aug 2012 09:03

Åhh så gott. Jag älskar kantareller!

Svar: Jag med. Underbar smak!
engnuttasocker.blogg.se

Johanna

02 Sep 2012 20:55

Vad otroligt smarrigt med kantarellpasta! Det är bara såå gott ju :)

Svar: Ja, det kommer det bli mer av sålänge säsongen tillåter!
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej