Ego-klappar!

3kommentarer

Jag har i dagarna gett mig själv två julklappar. Det tycker jag att jag var värd efter den senaste månaden! Till mig själv gav jag först en receptbok som jag stått och hållit i många gånger men aldrig tagit mig för att köpa - "Vinterns söta" av systrarna Eisenman. Boken är fylld av roliga och nyskapande recept inför julen och vinterhalvåret, med stor bredd i smak och svårighetsgrad. Det här ska bli en bra baktid!

Min andra klapp blev en kalender för 2013. Ny kalender ger mig alltid en känsla av nystart och energi. Det kan av många tyckas gammelmodigt att ha kvar papperskalendern men jag trivs absolut bäst av att skriva ner saker och ting fär hand. Att välja kalender är ett viktigt val för den ska följa med ett helt år. Jag måste ha "business"-varianten där varje vecka visas för sig i ett nytt uppslag i spaltform och med utrymme för fristående noteringar på högerkanten. Hittade en perfekt bok direkt och känner mig laddad inför ett nytt år. Tänk vad mycket roligheter den ska fyllas med!

3 kommentarer

Marie

13 Dec 2012 09:13

Jag är också en av få som har kvar pappersalmanacka. : ) Jag brukar beställa min från personligalmanacka, med egna bilder på fram-och baksida och egen design. Det kan jag rekommendera.
http://www.personligalmanacka.se/SE/

Svar: Tack för tipset! En kanonbra julklapp :)
engnuttasocker.blogg.se

Emma

13 Dec 2012 11:29

Åh, jag borde också köpa en ny almanacka. Kanske ska testa länken som Marie tipsade om :)

Svar: Ja, det var en riktigt bra tips! Kanske blir en julklapp till någon :)
engnuttasocker.blogg.se

Eleonore- jultävlingar!

13 Dec 2012 20:56

Jag skulle också behöva köpa en kalender för nästa år, men blir nog en sån familjekalender att sätta upp på väggen istället :D

Svar: De är ju också trevliga, men eftersom jag bara har mig själv att se efter skulle det kännas lite överflödigt :)
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej