Tränar in julledighet.

2kommentarer

Igår hade det redan blivit den 21 december och julen är kittlande nära. Då besökte jag gymmet för en sista träningsstund innan jul. Det blev löppass som följde av ett mag-, och ryggpass i PT-hörnan. Upplägget gav mig chansen att fullfölja mitt träningslöfte; att testa något nytt varje gymomgång.

Jag haffade pilatesbollen för en omgång two fot pik, vilket var en riktig tuffing för mitt förhållandevis svaga mittsektion. Ställ dig i "armhävningsposition" med händerna i backen och smalbenen på bollen. Rulla sedan in bollen motagen genom att spänna magen och låt fötterna glida upp på bollen. Håll någon sekund och rulla sedan sakta tillbaka. En riktig utmaning för hela corepaketet. Svett!

Nu ska jag vila under julen. Inga "såhär håller du igång under julen"-tips här inte, utan jag vill istället dela med mig av min önskan att vi ger våra kroppar lite semester och återhämtning. Det är minst lika viktigt som rörelse. Våga slappa lite nu. Det ska i alla fall jag göra!

2 kommentarer

Marie

22 Dec 2012 16:07

Vilket roligt träningslöfte! Ha det så skönt och en riktigt god jul! Kram

Svar: Det samma! Hoppas du får en fin och vilsam jul :)
engnuttasocker.blogg.se

Anna

25 Dec 2012 14:01

Gött :D Hoppas din julafton va fin och god forsättning!kram kram

Svar: Tack detsamma! Kram :)
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej