Hälsa & Fitness

0kommentarer

Jag är mycket för vardagslyx. För mig är det en god middag mitt i veckan, ett nytt värmande te eller att sluta jobbet lite tidigare en eftermiddag. Eller vad sägs om känslan av att en tidning landat ner genom brevinkastet och bara ligger och väntar när du helt ovetande öppnar ytterdörren?


Att beställa en prenumeration på en tidning är ett riktigt bra sätt att sätta guldkant på vardagarna. Jag har tidigare prenumererat på en rad tidningar genom mitt hittills 25åriga liv - mattidningar, modemagasin och mer faktabaserade exemplar. Den senaste tiden är det däremot tidningar inom hälsa och träning som fångat mitt intresse. Min upplevelse är dock att många tidningar inom området lägger alltför stort fokus på viktnedgång och träning a la absurdum. Det svåra är därför att hitta en som levererar en bra och sund inställning till träning och hälsa.

Nu tror jag i alla fall att jag minsann hittat rätt! Hälsa & Fitness innehåller artiklar om nya träningstrender, kostråd och inspiration till att pröva nya träningsformer. Det är enligt mig en tidning som ser hälsa i ett större sammanhang än bara träning och mat – utan som även visar att det handlar om ett psykiskt välbefinnande. Hur kan man arbeta ner sin stressnivå? Vad ska man tänka på för att sova bättre om nätterna?



Första numret gjorde min eftermiddag och nu är det bara att längta till nästa!

Kommentera

Publiceras ej