Intervallsugen!

3kommentarer

Tillbaka i storstaden och med ett duggande regn ute och pojkvännen tillbaka på kontoret var det läge att ge sig av till gymmet igen efter ett tids uppehåll. Denna gång var jag riktigt intervallsugen!
 
 
Jag startade med 10 minuters uppvärmning på crosstrainern och tog sedan fart för 20 minuters löpning på löpband. Därefter satte jag igång med dagens intervall-race med ett stort fokus på puls. Jag körde fyra övningar med 1 minuts arbete på vardera övning och med 15 sekunders vila emellan. Det varvet jobbade jag sedan igenom tre gånger.
 
1. Burpies (börja med ett stort upphopp som sedan går hela vägen ner till en planka och sedan upphopp igen)
 
2. Klättrande planka (stå i en hög planka och dra sedan in höger knä mot höger armbåde och växla sedan sida)
 
3. Snabba ben från stepbräda (finns olika varianter, det viktiga är att jobba med snabba fötter upp och ner för brädan och låta pulsen sticka iväg)
 
4. Axelpress med fria hantlar.
 
Det har visat sig att intervallträning ligger helt i linje med min träningspepp just nu. Jag ska dessutom gå SATS Crosstrainingutbildning i höst och behöver därför jobba igenom ett antal koncept och upplägg. Sugen på att genomföra något liknande? Titta gärna in på ett äldre inlägg för tips.
 

3 kommentarer

Västgötskan

24 Jul 2012 11:10

Låter som ett härligt pass! :-)

Svar: Det var det. Gillar variationen man kan få genom egna upplägg!
engnuttasocker.blogg.se

Sofia

24 Jul 2012 20:42

Åh vad härligt. Jag börjar sakta bygga upp mitt träningssug, efter en vecka i grym hetta och nu vara lite sjuk så är det svårt att längta efter att svettas. Men så fort jag börjar bli frisk igen så kommer det definitivt finnas där. :)

Svar: Jag hoppas motivationen kommer tillbaka. Men ta det lugnt efter sjukdom, annars riskerar man att åka på återfall :(
engnuttasocker.blogg.se

Jasmine

26 Jul 2012 01:42

Jobba på :)

Svar: I will!
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej