Rustad för bärplockning.

3kommentarer

Livet på landet är bra härligt. Idag tog jag en sväng för att leta bär i stugans närhet, vilket innebar att jag fick chansen att pröva mitt nya "bärplockarkit". Mina nya gummistövlar som redan ligger mig varmt om hjärtat kommer från Rusta. Den klassiska bärplockaren är införskaffad på Claes Olssons.
 
 
Mina små röda fynd fick vara huvudingrediensen i en svalkande smoothie efter skogsturen. Jag tycker att det är lätt att glömma bort hur gott det faktiskt är med röda vinbär. Dessutom innehåller bäret både C och E-vitamin och kalium.
 
2 dl röda vinbär
2 dl jordgubbar (frysta blev det denna gång)
4 dl fil
 
 
 

3 kommentarer

Marie

26 Jul 2012 20:56

Vad mysigt att plocka bär och vilka fina stövlar!

Svar: Tack så mycket! Helt kär i dem!
engnuttasocker.blogg.se

Eleonore

26 Jul 2012 23:16

Så söta stövlar, såna vill jag också ha :D mysigt att vara ut och plocka massa goda bär med!

Svar: Du hittar dem på Rusta, billiga och bra :) Mer bärplockning ska det bli!
engnuttasocker.blogg.se

Sofia - ett bättre du

27 Jul 2012 22:39

Underbara landet! Och fantastiskt gott med färska bär. Smarrigt värre!

Svar: Det var en förmiddag att minnas! Tänker mig fler rundor i höst :)
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej