Skaldjur från förrätt till varmrätt.

3kommentarer

Jag skulle kunna leva på skaldjur. Under sommarmånaderna försöker jag trycka i mig så mycket kräftor, räkor och musslor som möjligt. De senaste gångerna som jag har varit ute och ätit har jag beställt in just havets olika läckerheter. Sommarkänsla på tallrik! Många restauranter har rökta eller färska räkor på menyn den här säsongen men det är inte alltid de erbjuder dem i form av huvudrätt. De flesta stället är dock öppna för att "öka på" mängden mat från förrätten till att bli en hel måltid om man bara frågar och är villig att slänga på några extra slantar. Sånt gillar jag! Här är till exempel en omgjord förrättstallrik med rökta räkor där mer bröd och skaldjur gjorde mig mätt och belåten. Låt alltså inte menyupplägget hindra din skaldjursfrossa i sommar!

 

3 kommentarer

Marie

13 Jul 2012 09:04

Det är ju underbart gott med skaldjur!

Svar: Absolut!
engnuttasocker.blogg.se

Karoline

13 Jul 2012 14:15

Älskar rökta räkor, skulle kunna äta det jämt!

Malin E

15 Jul 2012 11:34

Underbart! Är av samma karaktär, älskar det!

Svar: Som sagt, svårt att tröttna på!
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej