Choklad- och hasselnötskakor.

5kommentarer

Det är något visst med småkakor på fina kakfat.
Choklad- och hasselnötskakor är en klassiker som alltid går hem.
Jag tror de är på poppis bland bakverken just för att de är så små och lätta att stoppa i sig. När man tagit en är den andra och tredje kakan mycket nära till hands. Och vips är fatet tomt...


Receptet är ett av Leilas många fantastiska recept.

5 1/2 dl vetemjöl
1 dl potatismjöl
1 1/2 dl florsocker
300 g smör
1 msk vatten
(jag brukar även krydda med lite ingefära för lite "sting")



Smula ner smöret i de torra ingredienserna. Blanda ner 100g hackad mörk kvalitetschoklad och 150g hackade hasselnötter. Rulla små bollar och platta ut på bakplåtspapper.175 grader i 10min. Done!

5 kommentarer

Katarina

11 Jun 2012 03:37

Ser gott ut!

Sanna

11 Jun 2012 22:29

Ibland är de simplaste det bästa!

Katarina

11 Jun 2012 22:36

Åh smarrigt!

Leka med barn.. Glömmer aldrig då jag och min dåvarande man sprang runt i barnens tempo på skara sommarland en dag. Båda var instruktörer, men träningsvärken efter den dagen var inte att leka med. Hur gör barn?

Emma

11 Jun 2012 22:40

Sv: vad roligt att du gillade det! Fryst frukt känns så himla fräscht och är så gott :) Mmmm

Tess

12 Jun 2012 11:50

ÅH.. VAD.. GOTT! :D

Kommentera

Publiceras ej