Morgonlöpning.

1kommentarer

 

Jag har haft svårt att komma igång med löpträningen den här säsongen. Förra året kunde jag vara ute och springa två gånger i veckan, men nu har vadspänningar och benhinnor hållit mig från löparskorna. Sedan blir det som en ond cirkel där runderna känns mer och mer avlägsna. Men i morse var det dags att övervinna rädslan för skador och tunga steg. Pepp pepp! Och till min stora lättnad kändes det riktigt fint, som om jag verkligen var tillbaka i min gamla känsla igen. Kilometrarna rullade på bra i solskenet. Morgonträning när den är som bäst!

 

 

Innan ett morgonpass brukar jag få i mig något lättare för att suga upp energi inför vad som komma skall, som en frukt och ett glas yoghurt. Den riktiga frukosten väntar jag dock med till efter passet för att boostra upp inför arbetsdagen. Idag behövdes det mer än någonsån då arbetsdagen är relativt fullspäckad och mina ben känns brytunga efter milen i morse. Keso, banan och hasselnötter toppat med oändliga mängder kanel. Huvva så gött!

 

1 kommentarer

Lovisa

30 Jun 2012 10:33

Härligt med morgonlöpning! Hoppas att benhinnorna etc håller sig 'friska' - det är så trist när man inte får komma igång. :)

Kommentera

Publiceras ej