Nya BP-redskap in the house.

9kommentarer

Är det någon som testat de nya redskapen som kommit för Les Millsklassen Body pump? Jag fick äntligen chansen att pröva de nya vikterna och stängerna när jag gav mig i kast med ett svettigt styrkepass.

 
 

Den nya grejen med vikterna är att de inte innehåller någon sand, utan de får sin tyngd från ren vikt. Det gör att de håller längre och inte tappar vikten med tiden. Det kändes verkligen att vikterna var nya och faktiskt vägde det de ska väga – pust vd tungt det blev! En annan nyhet är att de har fått annan form. Vikterna är numera kantiga, vilket gör att de inte rullar iväg. Riktigt bra! Dessutom har alla vikter fått sig en egen färg som piggade upp i salen och 1-kilosvikten bytts ut mot 1,25-kilo. Ett minus var dock de nya klamrarna som jag upplevde som bökiga. Det kändes som om det tog längre tid för alla i salen och komma i ordning med ny belastning mellan låtar

Stången är lite mjuk och känns i första greppet bra och behaglig att hålla. Stången är dock något tjockare än den äldre varianten, vilket ledde till spända händer och en ökad belastning på handlederna. I liggande position var det till och med så pass att jag fick ont och var tvungen att avbryta emellanåt. Nej, jag är ledsen att låta som en bakåtsträvare men jag är inte positiv.

Vad säger ni, har ni testat?
 

9 kommentarer

Sofia - ett bättre du

26 Jun 2012 14:38

Jag har testat. Vi köpte in de stängerna till mitt förra jobb. Jag gillar de skarpt! Sköna stänger att hålla i och vikterna känns ju onekligen att vara av bättre kvalitet än de med sand i...

Svar: Absolut, vikterna känns bra tycker jag. Kvalitet är bra!
engnuttasocker.blogg.se

Marja

26 Jun 2012 15:13

De ser exakt ut att vara sånna som friskis har. Jag tycker stängerna är ganska bekväma, då de smala gör att jag får nagelmärken i händerna...

http://bakasockerfritt.blogg.se/

Svar: Det är intressant att se hur smaken skiljer sig åt. Kanske vore det bra att ha båda? Vilken lösning! :)
engnuttasocker.blogg.se

felicia

26 Jun 2012 20:29

vad sent ni fick in dom? :)

Provat dom nya och jag gillar dom.. Dom sköna att hålla i med händerna oxå när man kör med dom löst tycker jag =D

Svar: Var vi? Visste inte att det funnits så länge. Det beror mycket på vilket gym man tränar på. De flesta SATS-anläggningar köpte in förra omgången och kommer fortsätta köra med dem ett tag till. Det var dock Sollentunas nya SATS-ställe som bytt upp sig.Kul att höra att åsikterna går isär. Jag tänker definitivt ge dem fler chanser :)
engnuttasocker.blogg.se

Karin FoH

26 Jun 2012 20:31

Jag visste inte ens att bodypump-klasserna hade fått nya vikter. Så länge sedan var det jag var på en BP-klass!

Svar: Det jag ju inte hänt så jättemycket i utrustningsväg på pumpen men det är kul när det plöstligt dyker upp en nyhet :)
engnuttasocker.blogg.se

Fia Fit

26 Jun 2012 20:50

Jag har inte testat men är redo att testa allt så jag läser med intresse!!!

Svar: Jag hoppas du får chansen snart!
engnuttasocker.blogg.se

Sofia

26 Jun 2012 21:14

Oh spännande! Har inte testat, men gillar inte om stängerna är bredare som du säger. Har så små händer att det är jobbigt som det är. :P Men färgerna var fina iallafall. :)

Svar: Vet med mig att det är många som redan med den tidigare stången får ont. Vi får hoppas att det är något som handlederna vänjer sig vid. Visst var färgerna härliga!
engnuttasocker.blogg.se

Marta

26 Jun 2012 21:25

Inte testat än. Det kommer nog inte ske före supersaturday. Det är baksidan med att jobba på ett litet gym. Kantiga vikter som väger det de ska låter mycket bra. Tjock stång ogillar jag skarpt. Jag gissar att man inte kan få allt.

Svar: Mindre gym är mysiga men har sina baksidor. Vad kul att du också ska på SS, då ses vi där!
engnuttasocker.blogg.se

Karoline

27 Jun 2012 09:53

Har inte testat men jag gissar att jag kommer gilla dem. Dock inte den tjocka stången eller klamrana...det ska ju gå fort mellan bytena och det är ju inte alltid det lättaste när det är svårt att få fast klamrarna snabbt. Men men, viktplattorna gillar jag!

Svar: Ja, viktplattorna var kanon. Det kan hända att du fixar stången bättre än jag gjorde. Vi hoppas på det :)
engnuttasocker.blogg.se

Charlotte

28 Jun 2012 23:23

Japp, testade i veckan- superbra!

Svar: Kommer i allafall att ge redskapen några nya chanser innan jag dömer ut dem... :)
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej