Säsong för färska räkor!

12kommentarer

Ett av de bästa sakernamed sommartider är säsongens alla färskvaror. Fruktdisken förändras och grönskapslanden bjuder på härligheter. Sommarmånaderna innebär även skaldjurssäsong! Fredagkvällen blev en riktigt lat, välbehövd hemmakväll. Bordet dukades upp med färska räkor, baguette och aoili. Räkor är en aning dyrt men måltidens snabbhet och enkelthet tillsammans med deet smarriga resultatet övervägde allt. En kall öl på det och helgen var ett faktum. Härliga sommarmåltider!
 
 
Hurra för helg!

12 kommentarer

Marja

30 Jun 2012 12:52

Vad gott med räkor! Ska nog bli räkmacka ikväll...

http://bakasockerfritt.blogg.se/

Svar: Mums!!
engnuttasocker.blogg.se

Marie

30 Jun 2012 14:21

Å vad gott. Älskar räkor men det blir inte att jag äter det så ofta då min kille inte gillar det, kan ju äta själv men det blir lixom inte av..
Hoppas att du har en bra helg!

Svar: Du får köpa hem ett lass samtidigt som han tar hem något annat take away :)
engnuttasocker.blogg.se

Karoline

30 Jun 2012 14:43

Älskar räkor och aioli. Åker till svärfars sommarhus på koster nästa vecka DÅ blir det räkfrossa.

Svar: Nu är det min tur att bli avis. Det låter härligt!
engnuttasocker.blogg.se

Sofia - ett bättre du

30 Jun 2012 18:49

Mmmmm... färska räkor. Skaldjur är ju bland det godaste som finns!

Svar: Kunde inte sagt det bättre själv!
engnuttasocker.blogg.se

Malin E

30 Jun 2012 23:22

JAJAJAJAJAJAJAAAA! Åh va gott!
Håller helt med dig, det mesta smakar gott nu.
Blev toksugen på räkor. Får nog göra något åt det snarast.
Trevlig helg på dig!!

Svar: Oja, det är svårslaget! Tack det hade jag. Jag hoppas även du hade en bra helg!
engnuttasocker.blogg.se

Millan

01 Jul 2012 09:52

Jag kan inte annat än att hålla med, ser jättegott ut!

Sofia

01 Jul 2012 13:20

Mm färska räkor är det bästa. Åt det i fredags. :)

Svar: Jag kan avslöja att det inte blev min sista gång denna vecka. Mumma!
engnuttasocker.blogg.se

Lisa - Kreativ bakning ♥

01 Jul 2012 15:20

sv: Vad härligt att höra! :)

Charlotte

01 Jul 2012 16:38

Det där såg verkligen gott ut. Tror bestämt att jag ska överraska maken med lite räkor nästa fredag = )
// Lottzy

Svar: Det tycker jag absolut du ska göra!
engnuttasocker.blogg.se

Glamourwannabe - med huset fullt av grabbar.

01 Jul 2012 22:18

Åh så gott!! Älskar färska skaldjur. Det hör verkligen sommaren till!

Svar: Ja, visst gör det? Sommarfeeling så det sjunger om det :)
engnuttasocker.blogg.se

Maria

02 Jul 2012 06:29

SÅ gott det ser ut!! Älskar skaldjur av alla sorter .. men räkor är nog absoluta favoriten!
=)

Svar: Det är hiskligt gott!
engnuttasocker.blogg.se

Julia

02 Jul 2012 14:22

Svar: blåbärs sill lät intressant ovh gott, måste testas! :)

Svar: Det får du absolut göra!
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej