Try outs waynes.

9kommentarer

Nationaldag, ledighet och mys i storstadens statskärna. Solen tittade tillslut fram och framkallade ett hysteriskt vätskebehov och sockersug. Waynes nya frappe med en granola bite blev räddningen!

Frappen var faktiskt en besvikelse. Visst var den kall som utlovat men det kändes mer som en mikeshake med all grädde. Kaffesmaken försvann i det söta och det blev mer som en sommarglass. Tur i alla fall att jag har A som beställer in mjölkprodukter så jag får testa utan att skada magen alltför mycket. Mycket passande!

Däremot var jag positivt överraskad av granolabiten. Supergod! Sött och gott som ett fikabröd men samtidigt med massor av goda frön, tirkad frukt, pumpakärnor och nötter. Om jag ska söka ett fel får det bli att den trillade sönder vid tuggorna, men det gjorde inget när allt ändå kom ner i magen i en hisklig fart. Mums!


9 kommentarer

Mårtenssons kök

06 Jun 2012 21:15

Härligt med en fikapaus i solen!

Karro

06 Jun 2012 22:04

Granolabiten såg spännande ut. Måste jag testa nästa gång jag besöker waynes

Sanna

06 Jun 2012 22:43

Absolut! Hoppas ni också haft en bra nationaldag!

Tess

07 Jun 2012 11:19

Mm, yummie, såg galet gott ut!

Sanna

07 Jun 2012 16:03

Helt klart, det är ett måste att pröva :)

Karin FoH

07 Jun 2012 22:15

Mysigt med fika! Och kul att du blev glad av mitt inlägg! För visst måste man ge sin kropp ordentlig träningsvila ibland.

Camilla

07 Jun 2012 22:37

Härligt med fika:)

Marta

08 Jun 2012 14:24

Frappe är kanske inget för en laktosmage, men ifall du skulle bli sugen att testa igen så är mitt tips. Beställ en utan grädde och med dubbelespresso i. Det brukar bli smarrigt!!

Sanna

08 Jun 2012 23:37

Fika måste man med jämna mellanrum. Simmarsäsongen bjuder på många chanser :)

Tack för tipset Marta!

Kommentera

Publiceras ej