Fullkorn i skålen.

3kommentarer

Kellogs´s special K har släppt en ny variant på deras traditionella flingor – Special K fullkorn! Naturligtvis jag var tvungen att handla med mig ett paket hem.


Flingan innehåller 98 % fullkornsvete. Fullkorn innebär att kornets alla delar finns med i produkten, båda frövita, grodd och kli. Däremot kan det kornen vara krossade eller hela i sig. I fullkornsprodukter finns det en rad saker som vår kropp vill ha, som järn, kalium, magnesium och antioxidanter. Fullkorn minskar även kroppens benägenhet att ta upp kolesterol. Det sägs även ha en positiv effekt på blodtrycket och på kroppens hjärta och kärl. Nyttiga och innehållsrika, jajjebox!

Jag tycker att flingorna var goda, krispiga och hade god naturlig smak. För mig hamnar de någonstans mitt emellan Kellog´s special K och deras All Brand-flingor. Med en skål naturell yogurt, hallon, blåbär och linfrön blev det ett smarrigt kvällsmål efter träningen.

Jag känner dock inte att flingan egentligen tillför något nytt till butikernas sortiment och jag har svårt att se mig välja den här flingan framför de andra. Om jag vill ha den sötare varianten köper jag vanliga special K, om jag vill ha några grövre flingor satsar jag på All Bran och om jag vill ha det lilla extra föredrar jag AXA Havreflakes.

 
Helt okej alltså, men inget exalterande.

3 kommentarer

Camilla

27 Mar 2012 18:57

Spännande med nya sorter, men ja håller med om att det känns lite överflödig bland deras andra alternativ.

Kul att hitta hit, verkar finnas många goda tips och vettiga tankar:)

Julia - Matblogg

27 Mar 2012 22:15

Svar: Ja vist är det! Det tycker jag du gör rätt i :)!

Sanna

27 Mar 2012 22:38

Alternativen känns ibland så många att variationen mellan sorterna inte är speciellt stor. Det är dock alltid kul att smaka och testa sig fram!

Kul Camilla att du gillar bloggen!

Kommentera

Publiceras ej