Glad alla våfflans!

0kommentarer

Tänk vilken fantastiskt bra söndag! Började med att instruera in vårtiden med ett förmiddagspass på SATS Fridhemsplan. Därefter satte jag mig ner med E och C för en riktig myslunch för att sedan avsluta med att strosa hem genom staden i solsken och vårkänslor. Ljuvligt!

På kvällskvisten firade jag och A våffeldagen som sig bör. För att blev det en lättare variant av våffla som intogs som efterrätt. Här komemr därför ett recept på en grövre varitan för dig som, liksom jag, gillar att ha lite mer att tugga på som räcker till ca 6 stycken:

Grova, lätta våfflor
1 dl rågsikt
1 dl vetemjöl
3 ägg
1 dl vatten
1 dl kvarg
2 dl mjölk
Salt



Eftersom smeten är mindre fet rekommenderar jag er att steka i matfett. Vi hade en liten incident innan våfflorna väl låg på tallriken nämligen...
Till våfflorna blev det lönsirap, äpple och kvarg toppat med kokosflingor och kanel. Mumma!
Jag hoppas att ni också fick i en en våffla på den stora dagen!

Kommentera

Publiceras ej