Pannkaksmorgon.

5kommentarer

På mitt jobb turas vi varje fredag om att bjuda på frukost. Ansvaret hamnar på en anställd som sedan dukar upp och bjuder in till frulle med bröd, goda pålägg, yogurt och ofta inslag av det där lilla extra. Idag var det chefen som bjöd på pannkakor med grädda och färska jordgubbar. Mums, mycket uppskattat!

Pannkakor av alla dess slag är så oerhört gott! För den som vill leva lite lyxigt till helgen vill jag därför tipsa om att ordna med amerikanska pannkakor till frukost.




Ca 20 stycken underbara pannkakor a la USA

3 dl mjöl
1 kryddmått salt
2 tsk bakpulver
1 tsk socker
2 msk smält margarin
2 dl mjölk
2 st ägg

Blanda de torra varorna och blanda sedan i resten.
Pluppa ut runda kakor i stekpannan, ca 10 cm i diameter (vilket är ca 1/2 dl smet).




Det bästa av allt när jag steker egna är att jag lagar laktosfria med tillbehör som är snälla med mig kropp.
Det brukar variera från hallonsylt eller hemmagjord lemon curd och socker. Min favorit är dock naturligtvis hackat äpple, tonvis med kanel och en stor klick yogurt.

5 kommentarer

Mrs Sunshine

23 Mar 2012 21:51

Vad gott det är med amerikanska pannkakor!!

Frida

24 Mar 2012 12:40

Svar: ellerhur verkligen! Pannkakorna är så gott :D



Åh de här receptet på pannkakor vill jag testa :D



Sanna

24 Mar 2012 15:21

Det bästa är nästan att det är så lätt att göra och går att variera med tillbehör och smet i det oändliga!

Karin FitnessochHälsa

25 Mar 2012 11:01

Vilken höjdarmorgon att starta den med pannkakor!

felicia

25 Mar 2012 21:44

vilken söt ritual på ett jobb :) härligt de där!

Kommentera

Publiceras ej