Flytt i stora lass.

6kommentarer


Igår var det fuktionell träning som stod på schemat (läs: hjälpa en par kompisar att flytta från lägenhet till hus). Efter en kort uppvärmning med lådpackning blev det intervallträning med låbärande upp och ner för trappor. Därefter en kort vila i bil för förflyttning från punkt A till punkt B. Därefter fortsatte intervallupplägget med kånkande från bil till hus över sluttande tomt. Proceduren upprepades tre gånger. Den avslutande sträckan fick deltagarna en rejäl utmaning då det var dags att bära säng, bokhyllor och andra tyngre föremål.





Resultatet blev två glada nyblivna husägare samt lite blåmärken och ömmande underarmar.

6 kommentarer

Sofia - ett bättre du

18 May 2012 13:06

Att flytta är inte att underskatta. Det är jobbigt det! Bra tränat :)

Karro

18 May 2012 13:21

Det är riktig träning det!

Tack snälla.

Karin FitnessochHälsa

18 May 2012 15:52

Det kallar jag funktionell träning det! Bra jobbat! =)

Sanna

18 May 2012 23:45

Jag har en del att casha in den dagen jag flyttar om jag säger så..!

sandra

19 May 2012 08:26

Tack snälla för din fina kommentar!



Din text är lite kryptisk, men är det ni som köpt hus eller har ni hjälpt några att flytta?

Sanna

19 May 2012 13:28

Nej det är mina vänner. Önskar dock att det vore mitt, ett superfint hus vid vattnet!

Kommentera

Publiceras ej