Inspiration för goda sallader.

7kommentarer

På min weekendresa i Portugal fick jag chansen att återigen besöka byns fruktmarknad. Det är helt underbart att traska omkring bland alla dessa härliga råvaror och frukter som har en smak utöver det vi i Sverige är vana vid.





Med denna nyfunna inspiration blandande jag samman en lättare middag för mig och A. Det blev en sallad full med godsaker och avnjöts tillsammans med ett gott bröd med pålägg.Det passade bra för oss som satt i oss både en stadig frukost samt en lagad lunch.



Kräftstjärtar

Två avokados

En mango skuren i bitar

Tre rivna morrötter

Solrosfrön

Russin

Grönsallad med cocktailtomater, gurka och paprika i två färger

Toppa med olivolja


7 kommentarer

Karro

15 May 2012 18:47

Ser alldeles ljuvligt ut!

Camilla - Millasträning

15 May 2012 21:21

Vilka härliga bilder, och härlig inspirations för nya tag med sallader-:) Blir inte så mycket sallad på vintern för mig, men nu snart är sommaren här och därmed sallader!



Å visst är de så, sommar regn är något speciellt-:)

Maria

15 May 2012 21:44

Älskar också gå runt på matmarknader, i "matbutiker" eller saluhallar när jag är iväg. Och just frukt & grönt både smakar & doftar så mycket mer i sydligare breddgrader ..

=)

Karin FitnessochHälsa

16 May 2012 08:40

mums! ser fräscht och gott ut!

Sanna

16 May 2012 09:15

Yes, nu är salladsperioden här! Tänk den som hade en trädgård att odla i. Det är min framtida plan... :)

Alexandra

16 May 2012 19:15

Jag älskar att gå på marknader utomlands, man blir verkligen så inspirerad!

Sanna

18 May 2012 09:56

Ja, visst blir man? Sedan har de ju en massa frukter som vi inte ens har här hemma.

Kommentera

Publiceras ej