Picknicksäsong!

7kommentarer

Snart är sommaren här med gröna gräsmattor, soliga stadsparker och tid för att umgås med nära och kära. I sommar satsar jag på riktigt många och sköna stunder i det gröna med långa picknickluncher och fikatillfällen. Vad passar då bättre än en klassisk picknickkorg?

Det är klart att varje hushåll ska ha en picknickkorg i sina ägor! För ett tag sedan köpte jag världens finaste korg som nu står åkt ner från vindsförrådet. Rund som en bulle men klassiska lock och allt. Denna ska packas med svartvinbärssaft, nybakade fika, matsäck och en bra bok. Kanske några mackor med det päronmarmelad på, eller några hembakade bullar, eller varför inte några härliga hallon och kokoscupcakes? Sedan är det bara att hoppas på lite fint väder också...




Glada picknickstunder önskar jag er alla!

7 kommentarer

sandra

16 May 2012 19:40

Åh så fin! Jag vill också hitta en fin picknickkorg.

Annellisaa

17 May 2012 12:00

tack:)

Mrs Sunshine

17 May 2012 21:25

Ja, visst är det mysigt med picknick!!

Vi har en korg med rödrutigt foder som har hängt med nu i en massa år. Såå härligt att få plocka fram den igen nu när säsongen är här:-)



ha en fin helg!

Anna/Frostrosor

17 May 2012 23:07

Superfin korg, är den från Ica Maxi? Har för mig att jag sett likadana där.

Sanna

18 May 2012 09:56

Det ser ut som om jag inte är ensam i mina tankar att spendera sommaren på filt. Härligt!

Korgen är på Maxi, helt rätt. De har ibland riktigt bra grejer där!

tina

24 May 2012 09:24

Det var sannerligen världens finaste picknickkorg!

Sanna

24 May 2012 13:20

Tack så mycket!

Kommentera

Publiceras ej