Pannkaksfrukost!

8kommentarer

Ibland känner jag ett behov av att skämma bort A sådär lite extra. I helgen var just en sådan dag och kag gick därför upp med tuppen för att steka pannkakor. Efter lite om och men orsakat av dålig stekpanna fick jag tillslut till ett antal riktigt bra pankisar. 

Amerikanska pannkakor

2,5 dl mjöl
1 ägg
1,5 dl mjölk
1 tsk bakpulver
Lite salt
2 dl blåbär
Smör till stekning

Blanda samman smeten och vispa den fri från klumpar. Tillsätt blåbären precis innan stekning och grädda sedan pannkakorna som vanligt.

 

 

Hemma hos oss åts de med hallonsylt och keso eller lönnsirap. Mmm!

Det här blev en bra uppvärmning för vår USA-resa på onsdag. 

8 kommentarer

Bland bakverk och kastruller

20 Nov 2012 07:05

Amerikanska pannkakor är så gott!!
Vad roligt att ni ska till USA!! Jag har pluggat där i 9 mån!!

Svar: Ja riktigt smarrigt! Vi åker på onsdag för att fira thanksgiving, sjukt roligt ska det bli :) häftigt att du pluggat där!
engnuttasocker.blogg.se

Karin O

20 Nov 2012 10:42

De bästa pannkakorna:)

Svar: Himla god frulle!
engnuttasocker.blogg.se

Karoline

20 Nov 2012 11:44

Gott!!
Men jag har helt missat att ni ska till usa, nu blev jag riktigt avis. Var ska ni?
Ha en underbar resa!

Svar: Vi ska till min sambos syster som jobbar i Kentuckey. Är borta till söndag så de blir en snabbis bara :)
engnuttasocker.blogg.se

mandy - en musikblogg

20 Nov 2012 14:19

äre verkligen keso du har där?

kika gärna förbi min blogg ifall du vill, driver en musikblogg om mitt liv i London. sväng förbi och lyssna på en liten låt xx annars ha en kanondag och må gott

Svar: Yes, det är det! Vad tycker du att det ser ut som? Ska kika in på bloggen din!
engnuttasocker.blogg.se

Anna

20 Nov 2012 19:59

De där ser ju galet goda ut!

Svar: Några blev riktigt bra men det blev några stycken mindre lyckade exemplar också, haha.. :)
engnuttasocker.blogg.se

Emma

20 Nov 2012 22:17

Åh, så himla gott! Vad många det är som äter pannkakor nu, jag måste också fixa några till mig snart :)

Åh, vad härligt med USA!!! :D Var ska ni och hur länge blir ni borta? =)

Sv. Ja, det är verkligen så himla gott. O lyxigt! :) Tacktack! Vet inte om jag ser det som en utmaning, mer bara en liten "återställare". Jag kommer inte känna nån ångest om jag skulle råka vilja äta en bulle på en torsdag ändå. Men jag ska försöka undvika det några veckor, känns som att jag kommer känna mig mer tillfreds med mig själv då. Och det är ju viktigt :)

Svar: Det blir en spontanare till min sambos syrra som jobbar i Kentuckey. Ska bli superkul, har aldrig varit i USA!
engnuttasocker.blogg.se

Helena

20 Nov 2012 22:21

Vilken lyxfrulle! Jag gillar hallon och keso på pannkakor.

Svar: Det är himla gott, verkligen!
engnuttasocker.blogg.se

Karin FoH

28 Nov 2012 22:11

Gott med pannkaksfrukost! Och roligt att ni har varit i USA!

Svar: Ja, vi hade det toppen. Det kommer fler bilder idag :)
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej