Mandelsmör, värt slantarna.

10kommentarer

 
Det råder en stor trend kring jordnötssmör just nu. Överallt jag vänder mig, på bloggar, i tidningar, på fik, så profileras pålägget som både smakrikt och nyttigt. Jag har dock aldrig varit så förtjust i jordnötter, men har gillat tanken på att bre på något av nötter på mackan. Till min stora glädje har nu jordnötssmörtrenden lett till en markant ökning av "syskonprodukter" men samma tänk, fast med andra sorter. Nya favoriten hemma hos mig är helt klart Kung Markattas mandelsmör.
 
Enligt hemsidan innehåller produkten inga som helst tillsatser, utan bara finmandla rostade mandlar. Jag älskar den på hårdbröd tillsammans med en god soppa ller varför inte på en tesked rakt in i munnen. En aning dyrt för storleken på burken men upplever fortfarande att den är så dryg att det räcker länge länge... Sanslöst gott!
 
 

10 kommentarer

Jenny

24 Oct 2012 16:35

Precis det där mandelsmöret köper jag med. Grymt gott i pannkakorna på morgonen! Bästa helt klart, har inte provat på bröd än men nu ska det också testas!

Svar: Åhå, det måste jag testa! Då får jag ordna pannkansfrulle till helgen (då blir säkert sambon glad!). Tack för tipset!
engnuttasocker.blogg.se

Karro

24 Oct 2012 16:38

Har aldrig testat, men visst borde man kunna göra eget?

Svar: Såg just ett recept på det på en av mina favvobloggar:
http://mariasfavoriter.blogg.se/ Ska testa det snart tänkte jag!
engnuttasocker.blogg.se

felicia

24 Oct 2012 17:09

åå letat jättelänge efter den där, låter så sjukt gott.. men inte hittat ännu =D

sv: ja, hört att de ska finnas i frysdisken men aldrig hittat de heller, hehe :P

Svar: Jag hittade den i en ekobutik efter ett bra tags sökande. Hoppas du hittar både det och granatäpple!
engnuttasocker.blogg.se

Amy's piece of cake

24 Oct 2012 18:17

Låter spännande, detta har jag då inte testat innan. Hur smakar det... eller det kanske är svårt att förklara? :)

Svar: Hmm, det smakar krämigt och liksom.. ja, mandel är nog en trist men bra beskrivning. Som jordnötssmöt fast mindre salt kanske. Det VAR svårt att beskriva :)
engnuttasocker.blogg.se

Anna

24 Oct 2012 20:59

Tack =))

Jag gillar både mandel och jordnötssmör :P Jag tänkte testa att göra eget och se hur de blir :D
kram

Svar: Marias favoriter har ett recept på det som jag tänkte testa. Det verkar kul att göra själv!
engnuttasocker.blogg.se

Karin

25 Oct 2012 04:30

Det är ju såå gott:)

Svar: Och jag är så glad av att ha hittat det. Fick börja morgonen idag också med en macka. Mums!
engnuttasocker.blogg.se

dianasdrömmar

25 Oct 2012 06:24

Tack för tipset :) kram Diana

Svar: Hoppas du gillar det! Kram tillbaka.
engnuttasocker.blogg.se

Eleonore- Rosa fika-insamlingen

25 Oct 2012 08:05

Kung Markattas produkter är riktigt bra när det kommer till att det är utan tillsatser och annat onyttigt :) Har bara smakat deras jordnötssmör men kan tänka mig att mandelsmöret också är kanon!

Svar: Håller med dig. Det känns bra att äta "ren" mat :)
engnuttasocker.blogg.se

Maria

25 Oct 2012 08:54

Jättegott!! Annars är Monki mitt favoritmärke, den med rostade mandlar. Men det är så lätt att göra själv och faktiskt mycket godare tycker jag!
Testa !! :)

Svar: Den sorten har jag inte sett men ska pröva. Såg receptet på din blogg (och har länkat i en annan kommentar). Ska absolut testa det!
engnuttasocker.blogg.se

Emma

25 Oct 2012 22:04

Har funderat på att köpa det där ett tag. Mandlar är ju min favorit-nöt :) Men ibland känns det som att jag vill köpa typ nötsmör, kokosolja, nån konstig kryddblandning eller liknande bara för att det är inne just nu och alla pratar om det... Har insett att det är bättre att köpa sånt när man verkligen vet vad man ska ha det till. Även om jag älskar att testa nya grejer. Är man student så är man ;)

Kanske ska testa att göra själv istället. Då behöver man ju inte göra så mycket heller, ifall man inte gillar det :)

Svar: Jag kan hålla med dig om det och känner ibland också att jag sugs med i olika mattrender. Ser det dock samtidigt som ett resultat av att jag fått inspiration från andra att testa nya saker, vilket jag gillar. Det är dock viktigt att inte stirra sig helt blind på det som just för tillfället råkar vara i ropet och bara konsumera för konsumtionens skull. Bra poäng du lyfter fram!
Det vore kul att testa att göra eget. Vi får dela med oss av det på bloggarna här framöver säger jag :)

Trevlig helg!
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej