Nedräkning inför årets chokladfestival!

11kommentarer

Här kommer värdlens tips till alla om en fantastiskt rolig upplevelse - Chokladfestivalen. Det är en mässa för utställare och chokladälskande besökare där man får chansen att lära sig mer om choklad samt provsmaka och handla nya, goda bruna kakor.

 

 

Årets upplaga står nu inför dörren och äger rum redan i helgen, den 12 oktober till 14 oktober. Mässan tar traditionsenligt plats på Nordiska museét ute på djurgården i Stockholm med fler än 40 utställare som visar upp sina kakaoprodukter. Jag har alltid haft en enorm passion för choklad och visst har jag hunnit pröva en hel del, men det var något annat att få pröva alla dessa smaker samtidigt eftersom jag då verkligen kunde jämföra dem med varandra. Är jag verkligen en vit chokladperson? Och varför var den här biten så mycket strävare i munnen trots att det är samma kakaohalt som den jag nyss smakade? Vad är årets chokladtrender?

 

 

Här hittar du mer info om årets händelse.

Det här är då min bild av himmelrikee.

11 kommentarer

Min mat,bak och hälsoblogg

09 Oct 2012 17:41

Ja, där skulle man vilja vara!!

Svar: Oja, det är hur kul som helst. Massor av roliga utställare och chokladsorter :)
engnuttasocker.blogg.se

Anna

09 Oct 2012 18:21

Jag älskar fisk och försöker få i mig de en gång i veckan iaf :D
En vän till mig åker alltid på den mässan, hon älskar choklad :P
Ha en fin kväll!kramar

Svar: Tack det samma!
engnuttasocker.blogg.se

Mari

09 Oct 2012 20:19

Ja, om man gillar choklad så ska man definitivt inte missa denna chans. =)

Svar: Och det gör jag, minst sagt. Urmysigt!
engnuttasocker.blogg.se

Emma

09 Oct 2012 20:23

Åh, tror inte jag hinner åka i helgen, men det skulle verkligen ha varit superkul! Bra tips!

Svar: Det är en årlig grej så du får satsa på nästa år :)
engnuttasocker.blogg.se

Karro

09 Oct 2012 22:42

Åååå undra om jag ska ta mig en tur dit, älskar ju choklad.

Svar: Det är verkligen en upplevelse. Superkul med att utställare, smakprovningar och i de vackra lokalerna. Hoppas du kan!
engnuttasocker.blogg.se

Lendo

10 Oct 2012 00:10

Aw, kan inte i helgen.

Svar: Synd! Du får bokai n nästa år.
engnuttasocker.blogg.se

Maria

10 Oct 2012 06:24

Åhh varför bor jag inte i Stockholm !!! Choklad är ju SÅ gott!!
=/

Svar: Ja, ibland har storstaden sina fördelar. Jag får försöka dela med mig här på bloggen :)
engnuttasocker.blogg.se

Sofia

10 Oct 2012 10:09

Chokladbesatt som jag är så är det nästan så att jag borde ta mig dit!

Svar: Det är helt underbart roligt, det är värt resan!
engnuttasocker.blogg.se

Mari

10 Oct 2012 20:22

=) Härligt. Jag är en av säkert väldigt få som faktiskt inte är så förtjust i choklad. Men jag anar att jag går miste om något=) hehe

Svar: Oj, då är vi olika i den delen. Kan inte leva utan choklad, det är ljuvligt. Men jag vet faktiskt fler som är som du!
engnuttasocker.blogg.se

Mari

11 Oct 2012 13:38

Sv :) Härligt. Mitt största cravings på sådana godsaker är bananaskids haha=)

Svar: Åh, de är ju supergoda, värta barndomsminnen!
engnuttasocker.blogg.se

Mari

15 Oct 2012 13:16

Sv. Haha, ja. Nostalgi på hög nivå=)

Kommentera

Publiceras ej