Shape up!

4kommentarer

 

Jag har fastnat för en gruppträning på SATS som heter Shape. Även om konceptet funnits länge och vuxit sig till en av SATS mest populära klasser, har jag precis börjat delta. SATS hemsida beskriver det som ”funktionell styrketräning med varierade övningar för hela kroppen”. Den beskrivningen tycker jag summerar ganska bra vad det handlar om. Jag tycker att det är en mycket bra träningsform med blandningen av ren styrka, funktionell styrka och rörlighet. Jag går ifrån klassen trött men på ett behagligt sätt. Kroppen mår bra och känns ”jämntränad” på något sätt, utan överbelastningar eller stelhet som jag ibland upplever att Bodypump och liknande klasser kan ge. Instruktören har mycket frihet och det gäller därför att hitta ett pass som man tycker om. Idag jobbade vi med lösa viktplattor, hantlar och bräda, vilket gav en bra variation. Det var även en lång sektion rörlighetsträning med skivstång som kändes mycket välbehövligt för min stela kropp.

 

Mycket nöjd över min nya upptäckt i träningsväg. Jag fick en bra start på dagen på SATS Stadshagen. Hoppas även att din morgon var till belåtenhet! 

4 kommentarer

Annah

25 Oct 2012 12:58

Grymt! :-)

Svar: Absolut!
engnuttasocker.blogg.se

Karro

25 Oct 2012 15:16

Det lät som ett riktigt bra pass.

Svar: Det var det. Har ni något liknande?
engnuttasocker.blogg.se

Sofia

25 Oct 2012 16:24

Vad härligt. Det är en kul känsla att hitta nya favoritpass. :)

Svar: Ja, det är så dumt att jag inte testat tidigare. Men kanske bättre snet än aldrig...? :) Fick iaf en nytändning i och med det!
engnuttasocker.blogg.se

Helena

25 Oct 2012 21:10

Härligt när man hittar ett pass som är perfekt för sin kropp! För min del blev det en halvtimmes simning på morgonen...en skön start på dagen!:D

Svar: Åh, det låter superskönt. Kan tänka mig tat det måste vara en grymt bra start på dagen som lämnar kroppen trött men mjuk sedan.
Ha en bra helg!
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej