Cyklar igång helgen.

3kommentarer

När jag går mellan hemmet och gymmet en fredagmorgon strax innan 6.30, solen lyser och jag tittar ut över den här vyn känner jag mig lyckligt lottad. Ett spinningpass blev en perfekt start på min fredag och den kommande helgen. En dusch och frukost senare sitter jag nu på kontoret och känner mig sådär härligt matt och klarvaken på samma gång.

 

 

Men vad är det nu som kryper fram i halsen? Är det en aning till halsont? Spända mandlar? No, no, no, nu kommer sjukdomen! Jag som aldrig blir sjuk, jag vill verkligen inte bli sjuk nu. Är det någon som har bra tips på hur jag slår tillbaka bacillerna?

3 kommentarer

Marie

21 Sep 2012 15:31

Å nej, håller tummarna för att du ska slippa. själv blir jag aldrig frisk verkar det som. : ( Det klassiska: varmt vatten med citron och ingefära o ev. vitlök. Eller en annan kur som en kompis från chile brukar köra med om han håller på att bli sjuk: en skvätt öl blandas med pressad citron, vitlök och svartpeppar. Drick genast och du svettas ut sjukdomen under natten. : )

Svar: Det var ett nytt och intressant tips. Jag har testat vitlöksöl ute en gång men inte i medicinskt syfte.. :) Nu håller vi båda tummarna för att vi kryar på oss!
engnuttasocker.blogg.se

Glamourwannabe - med huset fullt av grabbar.

22 Sep 2012 13:02

Härlig start på dagen! Hoppas du slipper bli sjuk dock.

Svar: Jag blev sjuk men tror jag fick en light-variant. Mår redan mycket bättre, tack :)
engnuttasocker.blogg.se

Minna

23 Sep 2012 10:17

Koka upp vatten i kastrull, riv i färsk ingefära (massor!), pressa i mycket citron och häll i honung- starkt och man blir garanterat piggare! Krya på dig, kram från norr!

Svar: Tack för tipset Minna! Mår bättre idag som tur är. Jag kommer upp till norr nästa helg :)
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej