Söndagslöpning.

12kommentarer

God morgon på er! Söndag, sol och en härlig ledig dag väntar. Min plan var att börja dagen med ett 85 minuters ashtangyoga när gymmet öppnar klockan 10. Jag kände dock inte för att ta värdefulla timmar från min och A:s lediga söndag utan bestämde mig istället för att ta en löptur. Upp, grunda med lättare frulle, på med kläderna. 8.50 - let´s do this!
 
 
Jag brukar kunna bli lite nervös inför löppremiären. Det är så tydligt att kroppen inte kan prestera på samma nivå som när löpskorna hamnade på hyllan på hösten. Hur ska det gå? Kommer jag fixa min vanliga tur? Även om jag tjuvstartade i Portugal var det här första rundan i Sverige för året. Pirr pirr.
 
 
Jag bestämde mig för att korta av min runda och sprang 7,7 km istället för mina vanliga 10,1 km. För att inte låta prestationsstress ta över placerade jag även mobilen med tidmätaren i fickan för att inte frestas att titta på den under löpturen. Det visade sig vara ett bra val. Fötterna och benen var pigga och glada, och till min stora lycka kändes inte min spända vad som förra veckan ställde till det för mig. Även om gårkvällens festligheter kändes något i kroppen kände jag mig inte begränsad. Framför allt var det extremt roligt och skönt att vara tillbaka på banan! Och vilka områden jag får springa i sedan. Vem säger att centrala Stockholm inte bjuder på naturfeeling?
 
 
Såhär stunden efter mår kropp och knopp mycket bra. På vägen hem stannade jag till vid områdets frukthandlare och plockade på mig frukt och färska jordgubbar. Nu börjar vår lediga söndag!

12 kommentarer

En flicka som är stark

28 Apr 2013 14:39

Åh vad gott med jordgubbar :) Snygga löparskor du har!

Svar: Tack, de är från löplabbet :)
engnuttasocker.blogg.se

Lotta

28 Apr 2013 15:40

Skönt att starta söndagen med löpning!
Lika fint som solen strålar i Sthlm strålar den i Ume :)

Svar: Ah, Umeå min gamla fina hemstad. Saknar ibland gamliaskogen.
engnuttasocker.blogg.se

Lina

28 Apr 2013 18:23

Underbar start! Bra jobbat! :-)

Svar: Tack :) Det känns i vaderna idag vill jag lova.
engnuttasocker.blogg.se

WhoIsThis

28 Apr 2013 19:03

häärlig blogg

Svar: Tack, vad glad jag blir :)
engnuttasocker.blogg.se

Mari

28 Apr 2013 19:40

Heja heja fina du :) Vilken härlig runda. Och färsk frukt på det, ja...det är livskvalité :)

Svar: Tackar på hejarropen :) Livskvalitet var rätta ordet! :)
engnuttasocker.blogg.se

Helena

28 Apr 2013 22:34

Vilken vacker omgivning att springa i:) Härligt när benen går av sig själva! Bra belöning med färsk frukt efter rundan.

Svar: Jag tycker jag har tur som bor så bra till i storstaden. Det finns fina områden med natur om man bara letar :)
engnuttasocker.blogg.se

Karro

28 Apr 2013 23:45

Grymt att premiär löpet i Sverige kändes så bra... Är nervös inför mitt, när det nu blir...

Svar: Det kommer säkert gå bra. Släpp prestigen bara... :)
engnuttasocker.blogg.se

Lina

29 Apr 2013 08:48

Härligt med löptur! Jag fik också en fin tur i Sthlm när jag var där! Solsken vid vattnet! Vackert! Nu är jag hemma i lugna Varberg igen! :)

Svar: Åh härligt! En av mina bästa vänner är från Varberg och det sägs vara oerhört fin där :)
engnuttasocker.blogg.se

mari

29 Apr 2013 12:54

Sv =) Eller hur.. Älskar det !!!

Emma

29 Apr 2013 15:14

Åh, vilket härligt sätt att starta dagen på :) Låter som en smart grej att lägga fokus på löpningen istället för fart och tid. Det tar ju lite tid att komma in i det, så skönt att kunna släppa pressen där. Ingen dålig runda du fick till, och ja, vackert!

För min del blev det 10 minuter på löpbandet igår. Inte lika mysigt direkt, men knät känns inte. Så jag hoppas på att kunna springa lite längre stund snart :)

Har förresten inte vågat mig på att testa de nya lokasmakerna, känns lite skumt med "glass på flaska". Haha. Men, jag fick äntligen tag på Japp hasselnöt som du skrev om för länge sen. GOTT!

Hoppas du har en fin måndag!
Kram

Svar: Jag tycker det blev bra att göra så och då gäller det att stoppa undan mätaren för annars är jag där och tjuvkollar... Jag hoppas ditt knä fortsätter framåt. Ta det bara försiktigt!
Stor kram!
engnuttasocker.blogg.se

Crazylicious

29 Apr 2013 18:07

Härliga tider! Vad kul att det gick bra och att vädret var fint :D
Sv: Ja, man fick helt klart upp pulsen om man hängde med i svängarna! Tyvärr tappade jag ju eftersom jag inte har någon koordination, så när det skulle sättas ihop steg hit och dit så kunde jag inte alls hänga med :P Men att bara stå och hoppa och boxas i luften, det gav jäkla massa puls det med :D Kan rekommendera Piloxing om man vill pulsa och svettas!

Svar: Tack för träningstipset. Jag ska absolut testa det :)
engnuttasocker.blogg.se

Karin FitnessochHälsa

30 Apr 2013 14:09

Vad underbart med premiärtur i löpning! Och visst är det skönt att starta dagen så! Funderar på samma start imorgon.

Svar: Du verkar vara en hejare på löpning med dina lånturer. Hoppas du fick till en tur!
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej