Rensa skallen och fylla på magen.

7kommentarer

Det har varit en märklig helg. Jag har varit full av röriga tankar och bytt mellan hög energinivå och megatrött. Jag hade inte alls planerat att träna idag, utan hade inbokat en vilodag. Men efter en lång natts sömn utan att egentligen sova bra kände jag att jag behövde komma iväg och rensa skallen lite. Hängig, seg och opepp. Det kändes inte alls som mitt rätta jag.
 
 
Min medicin blev 20 minuter löpning, 15 minter crosstrainer och några intervallomgångar. Mina intervaller fick idag fokus puls som jag byggde upp genom att varva 50 sekunders arbete med 15 sekunders vila.
 
1. Utfall med bakfoten på stepbräda och framfoten på en balansplatta. Byte av ben efter 25 sekunder.
 
2. Burpies med upphopp på stepbräda
 
3. Rodd med kettlebells. Blandade breda och smala rodd.
 
4. Djupa gränselhopp på låda. Djupt ner med baken på lådan för att sedan hoppa högt upp med en viktplatta i famnen.
 
 
Efter gymmet var jag som ny. Det är lustigt det där med träning - ibland tränar jag för kroppens skull och ibland för sinnet. Gick hem, duschade, lunchade och tog en fika i kvarteret med tillfrisknade A. Middag hemma i all enkelhet framför en bra serie. Jag fick välja och då blev det köttbullar och hemlagad potatismos tillsammans med brunsås och rårörda lingon. Det var svaret på alla mina begär och precis allt som kroppen vill ha efter en träningspass. Eller för att citera sambon min:"Kött, sås och öl - det är grejer det!".
 
 

7 kommentarer

Marie

04 Feb 2013 08:52

Träning är bästa medicinen om man känner sig "ur form", man känner sig alltid lite lättare i sinnet när man är klar med träningen. : )

Svar: Helt rätt och det är precis vad det blev för mig :)
engnuttasocker.blogg.se

Sofia - ett bättre du

04 Feb 2013 11:32

Härligt med ett pass som fick dig på lite bättre humör. Man kan ju inte vara på topp varje dag (jag har typ en sådan dag idag känns det som...) och då brukar träning ofta vara den bästa medicinen!!

Svar: Så välbehövligt var det för mig! Hoppas du hade en piggare söndag.
engnuttasocker.blogg.se

Karro

04 Feb 2013 15:08

Visst är det fantastiskt vad träning kan göra för kropp och humör.

Svar: Eller hur? Kan bara tänka vad Nike Blast gjorde för dig :)
engnuttasocker.blogg.se

Emma

04 Feb 2013 16:22

Det är verkligen fantastiskt vad träningen kan göra för en. Ibland när jag är trött och grinig brukar det vara just ett träningspass som behövs för att komma i fas igen. Träningen är också viktig när man har mycket att göra eller mycket att tänka på, så man får koppla bort ett tag. Riktig mirakelkur helt enkelt ;)

Mm, köttbullar är fina grejer det. Hur är det med ditt glutenfria ätande förresten? Är du glutenallergiker, eller är det något annat?

Svar: Det går faktiskt ganska bra med glutenmaten just nu. Lite nytt att testa men det finns ju det mesta att ersätta vanliga varorna med. Det som är lite trist är att inte kunna äta bröd dock :( Äter det bara under en period då min mage ska läka, men är inte intolerant som tur är :)
engnuttasocker.blogg.se

Malin

04 Feb 2013 23:14

Härligt Sanna. Riktigt bra gjort av dig. Känner så väl igen känslan efter ett sånt givande pass. Man blir verkligen lycklig på riktigt!
Duktig du var som fick till det så bra!
Hoppas du njöt till fullo av kvällen sedan!

kram

Svar: Tack för det pigga inlägget. Hoppas du får en toppenhelg!
engnuttasocker.blogg.se

Eleonore- Kokboksutmaningen

05 Feb 2013 10:28

Ser ut som den perfekta efter-träningenmaten! Hoppas också på samma uppiggande resultat efter mitt första pass ikväll :D

Svar: Eller hur? Rejält ska det vara! :)
engnuttasocker.blogg.se

Jeanette

06 Feb 2013 20:51

Åh älskade intervaller! Måste snart "våga" mig på det igen.. :)

Tycker det känns extra viktigt med en bra kamera och kunskaper sen dottern föddes! :)

Svar: Intervaller är så kul tycker jag. Ger både bra träning och stor variation :)
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej