Hermans - en vegetarisk stockholmspärla!

14kommentarer

Är du som jag, helt tokig i vegetarisk mat? Då tycker jag att du ska testa restauranten Hermans nästa gång du är i Stockholm. Det är ett ställe som bara serverar vegetarisk mat, gärna som samtidigt är ekologiskt och vegansk. Deras grej är bufféer med olika teman, som serverar både lunchtid och middagstid. Då dukas det upp massor av god och färggrann, allt myket vällagat och genomtänkt. Under mitt senaste besök njöt jag av deras vegetariska lasagne, deras curryröror och häftiga sallader. Jag och mamma åt oss mätta och belåtna efter en shoppingtur i city, Hermans har även en uppsjö fika där mycket är laktosfritt, raw, LCHF och glutenfritt. Kika in på hemsidan vetja och lägg extra märke till de trevliga priserna.
 
 
Ytterligen ett skäl att gå dit är den fina miljön. Hermans ligger nämligen högt belägetvid Slussen och har därför en fantastisk utsikt över bland annat Djurgården. Det ger besöket det lilla extra och får därigenom platsen som en av mina bästa tips från storstaden! 

14 kommentarer

Maria

10 Jan 2013 19:31

Himmer så gott det ser ut!! Ska tänka på det när jag åker till Stockholm nästa gång.
:)

Svar: Det får du göra. Himla bra och prisvärt!
engnuttasocker.blogg.se

Lina

10 Jan 2013 19:47

Dit MÅSTE jag! :) Tack för tipset!!

Svar: Jag hoppas du gillar det lika mycket som jag! :)
engnuttasocker.blogg.se

Anna

10 Jan 2013 21:05

åh, tack vad snäll du är :D
Jag måste testa de stället, nästa gång jag åker till stockholm blir de att prova. tack för tipset :P

Svar: Jag hoppas det faller dig i smaken!
engnuttasocker.blogg.se

milla

10 Jan 2013 21:22

Det är ett underbart ställe :)

Svar: Eller hur? :)
engnuttasocker.blogg.se

Viktkamp

10 Jan 2013 21:48

Tack ska testa det när jag åker upp =)

Svar: Gör det och hoppas du gillar det!
engnuttasocker.blogg.se

Emma

10 Jan 2013 22:13

Åh, har tänkt att gå dit några gånger, men det har inte blivit av än. Men det kommer väl :)

Bra idé med onsdagsträffarna förresten. Har inga nära vänner som bor här tyvärr.

Tack för tipsen ang. norrlandstemat! Tyvärr har festen blivit inställd pga influensa i Uppsala. Hoppas att jag får en ny chans senare, för det var en kul idé! Gillar verkligen Plupp-förslaget :D

Svar: Nej vad trist att det blev inställt. Hade gärna sett bilder på dig som Plupp :) Trevlig helg på dig!
engnuttasocker.blogg.se

Marie

11 Jan 2013 08:59

Kan bara hålla med, har varit där några gånger och jag gillar verkligen stället!

Svar: Kul att du redan hittat dit!
engnuttasocker.blogg.se

Karro

11 Jan 2013 12:38

Vilket superbra tips. Jag har aldrig varit där, inte ens hörttalas om det, men jag måste absolut gå dit.

Svar: Du får boka in det nästa gång du är i stan för utbildning tex :)
engnuttasocker.blogg.se

Sofia

11 Jan 2013 23:21

Åh låter ju supergott! :) Tror jag tittat på det ett par gånger, men oftast är jag hos min kompis när jag är där och hon är inte sån big fan av den typen av mat tyvärr. :P

Svar: Du får ta chansen någon gång när du är i annat sällskap helt enkelt :)
engnuttasocker.blogg.se

Erica

13 Jan 2013 23:22

Ett av mina favorit ställen! Hoppas ni hade det trevligt. :)

Svar: Det hade vi absolut :)
engnuttasocker.blogg.se

Mamma till William och Wilma

14 Jan 2013 20:35

Gott med mat :) Ha en mysig kväll.

Svar: Det samma!
engnuttasocker.blogg.se

Lotta

15 Jan 2013 19:43

Tack för tipset, är nyinflyttad till sthlm så ska helt klart testas!

Svar: Jag hoppas du ska gilla det och trivas i staden!
engnuttasocker.blogg.se

Crazylicious

21 Feb 2013 14:24

Men åhh, dit vill jag gå typ NU :D Eftersom min sambo äter vanlig mat så går vi aldrig till rena veggoställen, men hit skall jag banne mig tvinga honom! Hehe!

Svar: Haha, det får du göra. Faktiskt så gillar många även köttälskare det stället just för att det är så mycket och vällagad mat.
engnuttasocker.blogg.se

Sabine-Välbefinnaren

24 Feb 2013 18:29

Bästa stället i stan. Hade inte min karl varit en sån galen kött-ätare hade jag dragit honom dit varje vecka. =)

Svar: Vad kul att du också hittat dit. Det är underbart gott!
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej