Nyårslöften 2013 - nu kör vi!

11kommentarer

Nytt år, nya mål. Jag har fem nyårslöften varje år. Mina löften ska fokusera på att tillföra något bra till mitt liv och ska fungera som en motivationsfaktor. De ska vara vettiga och göra att mitt kommande år blir bättre än året innan. Förra årets löften hittar du här. Och inte för att skryta men alla är mer eller mindre uppfyllda!
 
 
Vad gäller då för 2013? Jo...
 
1. Jag ska ta en till instruktörslicens inom en ny gruppträningsform. Roligt att utbilda sig, roligt att utvecklas och framför allt - underbart kul att instruera!
 
2. Jag ska förändra min arbetssituation. Att stressa mindre och lära mig koppla bort jobbet när jag är hemma är nödvändigt för att jag ska hålla under kommande år. Det här blir nog största utmaningen det kommande året, men är utan tvekan det viktigaste.
 
3. Jag ska ha en vegetarisk dag i veckan. Jag som tidigare varit vegetarian har kommit långt ifrån den vegetariska maten. Vegetarisk mat ärbra för hälsan och för miljön, därför vill jag ge mig detta löfte.
 
4. Jag ska lära mig baka smördeg. Det sägs vara bland det svåraste att få till inom bakning och det vore kul med en riktig utmaning.
 
5. Jag ska storhandla. Måste sluta upp med mitt småhandlande på den dyra närbutiken och börja planera mina matinköp. Det får ta lite extratid att handla men i det stora hela tror jag att det kommer ta kortare tid sammanlagt samt att jag sparar pengar.
 
Så. Nu är det bara att börja. Let´s do this!

11 kommentarer

Veronica

04 Jan 2013 19:12

Sv: Men tack så mycket! vad glad jag blir! jamen, då ses vi väl igen då.. :)

Anna

04 Jan 2013 20:36

Låter helt fantastiska mål att nå under 2013. Jag vill så gärna gå en spinningutbildning :)
Gå och bowla med dig förresten :P

Svar: Haha, det ska jag :) Hoppas du får till en utbildning!
engnuttasocker.blogg.se

Amy's piece of cake

04 Jan 2013 20:59

Härliga mål, det där med en vegetarisk dag i veckan gillas! Och tryter inspirationen får du allt kika in hos mig ;) God fortsättning!

Svar: Det kan du lita på att jag kommer att göra. Din blogg leverar alltid bra inspiration!
engnuttasocker.blogg.se

Emma

05 Jan 2013 00:47

Åh, vilka bra mål för 2013. Mycket inspirerande. Bra för mig som är i startgroparna för att sätta upp nya mål :)
Jag skulle vilja bli spinnledare, men som det är just nu känns det inte som att jag har tid. Men det kanske får bli ett mer avlägset mål :)

Svar: Nej det är klart att tiden ska finnas. Men du kan spara det till något kommande år :) Hoppas på att få se dina mål inför 2013!
engnuttasocker.blogg.se

Karro

05 Jan 2013 14:23

Bra löften, no 2 ska jag ta fasta på, börjar jobba snart och vet att jag måste göra något annat. För visst ska man väl längta till jobbet efter sin andra föräldraledighet eller?

Svar: Det tycker jag verkligen att man ska göra. Det låter spännande! Hoppas på att få följa det på bloggen.
engnuttasocker.blogg.se

Marie

05 Jan 2013 16:11

Vilka bra mål! Jag brukar inte ha några speciella nyårslöften men däremot försöker jag alltid att ha några mål att utvecklas mot. Kram

Svar: Låter fint! Hoppas på att följa dem på bloggen din :)
engnuttasocker.blogg.se

Helena

05 Jan 2013 18:51

Vilka bra mål du satt upp för 2013. Lycka till!
Det är viktigt att sätta rimliga mål där det finns en chans att uppnå dem...för det är väl meningen med det hela. Duktig du var som klarade dina för 2012.

Önskar dig en god fortsättning på helgen! Kram

Svar: Jag tycker detsamma. Det ska vara kul att förändra och därför måste det var nåbara målsättningar. God fortsättning på dig med!
engnuttasocker.blogg.se

Helena

05 Jan 2013 18:51

Vilka bra mål du satt upp för 2013. Lycka till!
Det är viktigt att sätta rimliga mål där det finns en chans att uppnå dem...för det är väl meningen med det hela. Duktig du var som klarade dina för 2012.

Önskar dig en god fortsättning på helgen! Kram

Erica

06 Jan 2013 08:09

Vilken bra idé att ha 5 mål som är olika stora/små och utmanande/lätta under hela året! Vilken pepp! Det ska jag också göra!

Svar: Vad kul att jag kunde sprida pepp. Lycka till med dina löften :)
engnuttasocker.blogg.se

Marta

06 Jan 2013 22:31

Kloka nyårslöften. Eftersträvar nr2 så gott jag kan. Vegetarisk dag här hemma vore en flopp. Jag lever med en stor köttälskare och en liten korvfantast. Omöjligt uppdrag just nu. Vad är det för utbildning du planerar att gå?

Svar: Min sambo är också köttfantast men han får helt enkelt finna sig i mitt löft, tror han mår bra av det :) Har ingen utbildning bestämt än men är sugen på någon dansigt, typ step. Har du någon planerad?
engnuttasocker.blogg.se

felicia

07 Jan 2013 22:27

bra nyårslöften helt klart!:) det där grejjar du!

Svar: Jag hoppas det :) Pepp pepp!
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej