Styrka och funktionellt.

9kommentarer

Två cykeldagar följt av en vilodag har lett fram till en stark och utvilad kropp som var taggad till tusen på styrka och funktionell träning. Vad betyder det? Jo, dunderpepp på Shape på SATS!
 

Tidspessimist som jag är kommer jag alltid i fånigt god tid innan passet. Jag tog därför en stunds uppvärmning på löpbandet under tiden jag inväntade min träningskompis och vapendragare på SATS – AK.

 

 
Därefter följde en tung klass, vilket är mycket väntat med dagens instruktör. Under passet hann hela kroppen få sig en genomkörare med alltifrån utfall på balansbräda, tunga magövningar med viktplatta och komplexa bålutmaningar. Med brädan och de lösa viktplattorna hade jag orken att pressa på mer än vanligt. Härlig feeling! Nu är kroppen sådär härligt mör och glad. Tur är väl då att en stillsam kväll väntar med sjuk sambo och take awaykäk.
 
Har du fått till någon träning idag?

 

 

9 kommentarer

Sara

31 Jan 2013 20:55

Gillar nya layouten! Väldigt läsvänlig i mobilen. Ingen träning idag, men väl en go träningsvärk efter gårdagens bodyattack. :)

Svar: Härligt att du gillade den! Hoppas du får en fin helg trots att vi inte ses :(
engnuttasocker.blogg.se

FlizanLizan

31 Jan 2013 21:00

Hejsan

Äru sugen på en ny design så kostar bara mina designers 75 - 150 kr :P

Svar: Jag kör nog med denna ett tag till men bra att veta!
engnuttasocker.blogg.se

helena

31 Jan 2013 22:14

Vilken snygg layout på bloggen du har nu! Gillas:)

Svar: Kul att höra att du gillade den!
engnuttasocker.blogg.se

Emma

31 Jan 2013 22:45

Åh, vad härligt det låter. Älskar känslan av att vara riktigt slut i kroppen på det där sättet som man bara blir efter ett hårt träningspass.

Haha, jag är den där som kommer i sista minuten till passen. Även om jag är på gymmet precis innan. Tidsoptimist, javisst. Tycker det är så tråkigt att stå o vänta.. :P

För min del har det blivit spinning, benträning och lite planka idag. Härligt trött i benen nu vill jag lova :)

Fint du fått här på bloggen förresten! Hoppas sambon hinner krya på sig till helgen nu då om ni skulle åka iväg.

Svar: Vad kul att du gillade den! Det är roligt att förnya lite. Jag kan tänka mig att benen känns idag :)
engnuttasocker.blogg.se

Karin O

01 Feb 2013 01:02

Vad härligt:) Där bodde/bor vi innan vi flyttade till Asien, men det är ju bara en tidsbegränsad period. Föredrar då Djurgården och Norrmälarstrand, Kungsholmen runt. Var springer du?:)

Trevlig fredag!

Svar: Jag bor i Birkastan så brukar springa Kungsholmen runt tex. Himla fin sträcka!
engnuttasocker.blogg.se

Marie

01 Feb 2013 09:50

Du har gjort om layouten på bloggen! Jättefint! Ha en trevlig helg! Kram

Svar: Tack, kul att du gillade den :)
engnuttasocker.blogg.se

Sofia

01 Feb 2013 10:57

Vad härligt. Bästa känslan i kroppen. :)

Kul att höra att jag inte är den enda tidspessimisten. Blir trött på mig själv ibland och hade kunnat spara mycket tid bland allt väntande jag alltid får göra. haha. Men jag hatar iofs att vara sen, så hellre att vänta lite extra. :)

Trevlig helg!

Svar: Tack detsamma! Skönt att man inte är ensam.
engnuttasocker.blogg.se

Karro

01 Feb 2013 21:19

Ååååå så snygg din sida blev!!!
Är på g att göra om min också, men det blir inte riktigt som jag tänkt mig.
Trevlig helg.

Svar: Tack så mycket :)
engnuttasocker.blogg.se

Karin FitnessochHälsa

03 Feb 2013 22:01

Låter som ett bra pass. Kul att testa något nytt!

Svar: Jag försöker bygga upp lite variation :)
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej