Firar semester med mjölkfri glass.

9kommentarer

Vilken toppenvecka det har varit! Almedalsveckan är verkligen något speciellt för den som gillar politik och samhällsfrågor. Så mycket intressanta människor, debatter och seminarium över allt. Allt äger rum i det finfina Visby. Då jag försöker hålla den här bloggen fri från den del av mig som handlar om jobb och sådant kommer jag inte trötta ut er med mer detaljer. Jag ska dock avslöja att jag i år premiärade som talare på tre seminarium. Hur roligt som helst! Det var värt att fira tycker jag. På vägen mot färjan stannade jag därför vid min favoritglasseria i Visby, bara ett stenkast från båtterminalen. De har oändligt med smaker och till min stora förtjusning - massor av sorbet. När en inte äter laktos är en inte bortskämd med roliga smaker direkt och den här mjölkfria disken var därför ett litet paradis. En bägare med hallon- och turkiskpepparglass samt en vattenmelonkula tillsammans med varm vit chokladtopping fick avsluta min vecka.
 

Nu är jag hemma i verkligheten igen.
Eller verkligheten kanske är fel ord... Semesterlivet!

9 kommentarer

lår-FETT!

08 Jul 2013 10:10

Åhh drömmen för mig som är laktosintolerant.. så länge de inte är havrebaserade det vill säga. Vill ha!

SV: Tack! Det hade sett ännu bättre och härligare ut om jag bara hade fått hålla mig kry. Förhoppningsvis blir jag bättre snart.

/lår-FETT!

Svar: Eller hur? Vi är inte bortskämda vi..
engnuttasocker.blogg.se

Mari

08 Jul 2013 17:02

Just den disken fastnade jag också vid när jag var där vid Midsommar :) Underbart !! Älskar glassen.....

Svar: Kul att du också har hittat den. Helt underbart :)
engnuttasocker.blogg.se

Malin

08 Jul 2013 21:27

Grattis till semestern!!
Kan tänka mig att almedalsveckan är riktigt spännande och intressant, skulle gärna åka dit någon gång!

sv: Att ni vågade spela risk på första träffen!! :O Tycker att det spelet har en tendens att ta fram mina sämre sidor.. hihi, fast det kanske är lika bra att ta fram dem redan från början så har man inte så mycket att dölja senare ;)

Svar: haha, ja det kan jag hålla med om. Men det blev ju riktigt bra tillslut :)
engnuttasocker.blogg.se

Anna

08 Jul 2013 21:37

Åh det ser så gott, mums!
Du får ta en bussresa till gekås vettja :P

Svar: Kanske det :)
engnuttasocker.blogg.se

Ljuvligmat.blogg.se

08 Jul 2013 22:55

Underbart med semester, jag började också min idag! Sååå skönt. :) Ha en fin vecka!

Kram på dig.

Svar: Tack detsamma!
engnuttasocker.blogg.se

Karro

08 Jul 2013 23:01

Vad roligt, jag blir ju supernyfiken på vad seminarierna handlade om.
Kram

Svar: Det handlar mycket om kvinnorätt och jämställdhet. Det jag pratade om var rättsväsendets hantering av våldsutsatta kvinnor.
engnuttasocker.blogg.se

Emma

08 Jul 2013 23:46

Åh, turkiskpeppar-glass, det lät hur gott som helst ju! Mums! :)
Spännande att hålla i seminarier!
Ha en underbar semester nu!
Kram

Svar: Tack detsamma Emma!
engnuttasocker.blogg.se

Helena

09 Jul 2013 00:02

Vilken dröm att kunna välja bland så många olika smaker:) Kul för dig att du har hållit i tre seminarier. Vad pratade du om?

Svar: Jag pratade om rättsväsendets hantering av våldsutsatta kvinnor. Jag är jurist och engagerad i sådana frågor.
engnuttasocker.blogg.se

Mari

09 Jul 2013 18:44

SV. Ja, galet. Kunde knappt välja =)

Kommentera

Publiceras ej