Min nya baby - juciepressen.

12kommentarer

 
Det är få saker som jag uppskattar så mycket som en färskpressad juice. Jag är en trogen besökare hos stadens alla jucieställen där det går att köpa en färsk, nyttig och innehållsrik törstsläckare. Bäst är ändå att kunna göra en själv, eller hur? Ända sedan A:s föräldrar köpte en juciemaskin till huset i Portugal har jag drömt och att få hem en till mig. Och nu mina vänner har jag hittat en! Det blev en Braun som jag gav strax under tusenlappen för. Mina prioriteringar var snygg design (eftersom den måste stå framme i min lilla lägenhet), lättdiskad och redo att pressa allt, även de hårda grönsakerna.
 

Första drinken blev en med gröna äpplen och morötter och jag är helnöjd. Så. Himla. Gott.
Det här är en bra uppladdning till vår semestervecka i ljuvliga San Martino i Portugal.
 
 
 

12 kommentarer

Sofia

09 Jul 2013 17:16

Men grymt! Jag har också funderat på att köpa en, men jag har knappt något plats, så måste fixa det först. :D

Svar: Vi bor två personer på 26 km2 så jag förstår vad du menar... :)
engnuttasocker.blogg.se

Mari

09 Jul 2013 18:35

Vilken lyx :) ska också inhandla en sådan när vi kommit till rätta i nya lägenheten.

Svar: Gör det, det är verkligen en rolig sak att ha hemma. Men varning - helt beroendeframkallande... :)
engnuttasocker.blogg.se

Lina

09 Jul 2013 20:31

åh grymt att ha en sådan hemma!!

Svar: Jag är helnöjd och älskar mitt köp :)
engnuttasocker.blogg.se

Karro

09 Jul 2013 21:52

Visst är det gott med egenpressad juice.

Svar: Jag älskar den!
engnuttasocker.blogg.se

Katarina

09 Jul 2013 23:37

Åh, OM jag vill ha en sådan! Lyxigt!

Svar: Det känns riktigt lyx :)
engnuttasocker.blogg.se

Anna

09 Jul 2013 23:43

Det kan inte bli bättre och såååå snygg:)

Svar: Tack :)
engnuttasocker.blogg.se

Mari

10 Jul 2013 16:35

SV. Kan tänka mig det =). Då jag inte dricker köpesjuicer från butiker så vore detta perfekt =)

Crazylicious

10 Jul 2013 17:12

Men åhhhh! Vill ha, snacka om lyxigt :D
Sv: Ja, sthlm kan verkligen vara supermysigt! :D

Bland bakverk och kastruller

10 Jul 2013 20:50

Jag har oxå en juicepress hemma som jag aldrig använder. Det var roligt i början, men nu står den bara och samlar damm. Synd egentligen då färskpressad juice är så gott!!
kram

Sara på Vardag.nu

11 Jul 2013 19:50

Roligt med egen juicepress, det finns ju så mycket gott man kan göra med en sån. Och nyttigt, också! När jag får ett större kök ska jag ned ha en ;)

Lina

05 Aug 2013 16:58

Detta är en maskin jag drömmer om.! :-)

Lina

12 Sep 2013 20:51

Igår inhandlade jag också en sån!!! Älskar den redan! :-)

Kommentera

Publiceras ej