Bloggbrudar på CT.

7kommentarer

För mig som för många andra innebär sommaren mycket utomhusträning. Löpning, cirkelträning i stugan, långa promenader är bara några få av det oändliga antal saker som en kan göra för att röra på sig i friska luften. Ett annat exempel är det stora utbudet av organiserad utomhusträning som finns runt om i städerna. I morse mötte jag upp den här grymma tjejen för ett gemensamt testa på SATS sommarnyhet - Crosstraining utomhus. Det tar plats i Rålandshovsparken i Stockholm varje lördag kl. 9.30, och det kräver inget medlemskap eller föranmälan. Vi möttes av ett cirkelpass med bra mix av puls och styrkeövningar. Pust, svett och oj vad min rygg fick jobba! Till min glädje höll benhinnorna bra och för första gången på länge kunde jag jobba på utan att känna mig lika begränsad. Och snacka om att kroppen mår bra av att träna i frisk luft. Bra grejer!
 

Mer utomhusträning kommer det definitivt bli i sommar. Jag har därför påbörjat en dröm som jag har: mitt egna hemmagym! Min tanke är att plocka ihop några bra redskap som är lätta att använda och som kan inspirera till mer hemma/stugträning. Mari var också helt inne i samma tankebana, vilket direkt ledde till ett samtal om val av redskap och märke. Men är inte trtäningsredskap himla dyrt? Nej, det behöver det faktiskt inte vara. Se bara här vad jag fyndade på Rusta -en yogamatta (99kr) och ett gummiband, tungt motstånd (79kr). Det fanns även en uppsjö v kettlebells, bollar och annat roligt. Det är definitivt veckans tips från mig!
 
 

7 kommentarer

Mari

29 Jun 2013 20:01

Åh. Strålande roligt var det att träna med dig idag =), det gör vi snart om tycker jag :)

Superbra grejer hittade du på Rusta också =)

Svar: Detamma Marie! Det måste bli fler gånger när semestrarna är slut. Ha det nu toppen i sommar!
engnuttasocker.blogg.se

Helena

29 Jun 2013 22:00

Vilket bra tips om träningsredskap som inte är så dyra. Det är bara att se till att ha bra självdisciplin så träningen blir av:)

Svar: Haha ja det var ju den lilla detaljen också :)
engnuttasocker.blogg.se

Elena

29 Jun 2013 23:10

Vad härligt att träna utomhus! :)

Svar: Det var superkul! Härligt också med all frisk luft.
engnuttasocker.blogg.se

Anna

29 Jun 2013 23:12

Åh, det är ju så kul med uteträning!
Jag har ett hemmagym, men hoppas det kan bli större snart. Har oxå köpt en del på rusta samt i ullared :P

Svar: Oo, vad har du för grejer? Några tips?
engnuttasocker.blogg.se

Malin

30 Jun 2013 11:05

Vad häftigt med eget hemmagym :) Lycka till!

Svar: Tackar :)
engnuttasocker.blogg.se

Sofia

30 Jun 2013 13:21

Åh så kul. Som jag sa till Mari, hade lätt hängt med om jag bott i samma stad. :)

Kul med hemmagym. Hopprep är också superbra. Att sen ladda ner Tabata-appen så har man det perfekta hemmapasset. :)

Svar: Det är himla kul att kunnat träffa någon med samma intressen via bloggandet. Men du verkar få bra med utomhusträning i alla fall :)
engnuttasocker.blogg.se

Emma

01 Jul 2013 19:58

Jag har också en yogamatta från rusta. Fast den är blå, inte sådär fin som din... Avundsjuk... :P Kanske måste åka till rusta snart... :)
Kul med CT. Hade jag bott i STockholm hade jag också hakat på :)
Kramkram

Svar: Om du är i storstaden någon gång och är träningssugen får du höra av dig. Om inte det är sommar och utomhusträning är du alltid välkommen på någon cykelklass :)
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej