Ett annorlunda kvällssnack..

7kommentarer

Här kommer ett blogginlägg från sängen, där jag kröp ner redan kl. 21.15(!). Dödtrött som jag är valde jag att hoppa över kvällens personalfest. Det blev istället en slö ego-kväll hemma i lägenheten, då min mage och mitt sinne behöver kurera sig lite efter några veckors fullt fräsande. Det känns alltid trist att ställa in saker som jag peppat inför och som andra tagit sig tid att anordna och planera. Men något som jag försöker lära mig är att jag inte är till för andra, utan att jag måste lyssna på mig själv. Min kväll har gått i mycket sakta mak vill jag lova. Jag har suttit nersjunken i soffan och matat avsnitt efter avsnitt av serien Girls. Därefter har jag hasat mig in i sovrummet och fortsätter serieplöjandet här. Så. himla. välbehövligt.
 

Något som inte är helt ovanligt för att vara mig är att jag får märkliga matbegär när jag är seg och trött. Efter maten fick jag ett sånt tokbegär efter sparris och majs. Kokad majskolv och sparris med smör och lite smält ost blev mitt kvällssnack. I ask for no judgement.
 
Vad har din fredag ägnats åt?

7 kommentarer

Crazylicious

15 Jun 2013 08:57

Äh, vad då, det finns väl snacks som är tuuuusen gånger värre? Låter som en riktigt bra och mysig ta-igen-sig-kväll :D
Sv: Ja, supersnygga! Och jag kan hålla med dig gällande linnet, MEN jag gillar även att visa ryggen när jag tränar rygg och då krävs den lite mindre modellen ;)

Svar: Haha ja det lär nog finnas det :) Himla bra kväll iaf!
engnuttasocker.blogg.se

Mari

15 Jun 2013 09:40

Åh vad mysigt. Sådana kvällar behöver man. Och gott snacks :) mums !!! Ha en fin dag nu =) Kramar..

Svar: Ja, det var välbehövligt. Hoppas din helg har varit fin och mindre stressig än den började!
engnuttasocker.blogg.se

Sofia

15 Jun 2013 12:18

Åh det gjorde du helt rätt i. Jag älskar sånna där kvällar och skulle inte klara mig utan en då och då. :)

Svar: Det blev ett mycket bra val!
engnuttasocker.blogg.se

Veronica

15 Jun 2013 16:56

Älskar seriekvällar! Så himla skönt, avslappnande och oftast välbehövt med lite egentid.. :) Girls är ju en grym serie också! :)

Svar: Ja, jag har helt fastnat för den serien. Lite som SATC fast mycket mer trovärdig liksom.
engnuttasocker.blogg.se

Anna

15 Jun 2013 18:05

Ser gott ut :) skönt att hoppa i säng tidigt :) jag jobbade till kvällen, såg en film och råkade somna :/ kram

Svar: Det är en klassiker för mig med. Finns det något skönare än att somna framför TV:n?
engnuttasocker.blogg.se

Mårtenssons kök

16 Jun 2013 19:49

Ja, ibland får man inse sina begränsningar och istället njuta av något galet gott:)

Svar: Eller hur? Mmmm!!
engnuttasocker.blogg.se

Emma

17 Jun 2013 11:27

Åh, vad sugen jag blev på att äta majskolv nu... :)

Bra gjort att du lyssnade på kroppens signaler. Det är svårt, men det är skönt när man klarar av det. Man måste sätta sig själv främst emellanåt för att må bra.
Kram

Svar: Att det är sjukt gott? Love it, kan äta det hur mycket som helst!
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej