Midsommarpeppar på gymmet.

4kommentarer

Idag är det dagen före midsommar och vi har åkt till A:s lantställe utanför Norrtälje. Då A behövde jobba en stund efter vår sega morgon stack jag iväg en sväng till SATS. Mitt vänstra ben mår fortfarande inte alls bra och är nästan värre än tidigare. Jag känner dessvärre igen känslan nu – benhinneinflammation. Huuuuh.

 
Min utmaning idag blev att hitta på ett sätt att träna pulsen utan att belasta benen alltför mycket. Hur gick det då? Jo, ganska bra. Att skutta och springa går inte, men än funkar cykel och crosstrainern. Resultatet blev ett långkörande men då jag hann med både puls och styrka tycker jag ändå att det blev ganska effektivt.

Jag inledde med 20 minuter crosstrainer. LIte värme, lite puls. Sedan jobbade jag styrkeövningar i intervaller. Fem övningar, 50 sekunder vardera med 15 sekunder vila emellan, under tre varv.

  1. Halva burpiees (inget upphopp med desto fler in-, och uthopp)
  2. Smala och breda rodd med kettlebells
  3. Sumo-benböj med trustersmed tung kettlebell
  4. Bergsklättrare
  5. Höftlyft på pilatesboll (ryggläge med fötterna på bollen och höften i luften. Jobbar sedan in och ut)

Därefter gick jag på en 30 minutersklass spinning. Till min stora glädje höll benen mer än väl hela passet igenom. Ny pepp är funnen - hurra!
 

Nu sitter jag i sommarstugan och jäser efter en härlig grillmiddag. Lugnet, tystnaden, naturen. Gott värre! Imorgon vankas midsommar som är en av mina favoritdagar på hela året.

4 kommentarer

Anna

20 Jun 2013 23:47

Härligt att det gick så bra ändå. Benhinnorna är inget vidare att ha ont i :( jag hoppas du ska få slippa de mer. Glad midsommar. Kram ifrån mig

Svar: Jag gör mitt bästa nu med att försöka vila. Tur att cykel i alla fall går bra :)
engnuttasocker.blogg.se

Lina

21 Jun 2013 08:46

Trist med benet men skönt att det kändes bra de sakerna du kunde göra! Hoppas det blir bättre!

Önskar dig en trevlig midsommar!:)

Svar:
engnuttasocker.blogg.se

Karin O

21 Jun 2013 09:19

Bra pass och mums för köttbiten:)

Svar: Mmmm, mat efter träning är det bästa :)
engnuttasocker.blogg.se

Mari

21 Jun 2013 16:25

:) Grymt fina du. Glad Midsommar !!!

Svar: Tack detsamma så här i efterhand :) Jag hoppas att du har haft det bra.
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej