Skrutt-stress och press.

3kommentarer

Idag har jag haft en skruttdag. Eller egentligen inte, bara tokpressad från dagens första minut till sista stund. Jag gillar till stor del när det går hett till om öronen och brukar likna mitt jobb vid HIIT-training (high intensive intervall training). Det handlar om snabba ryck under kortare intervaller. Intensivt och pulshöjande, för att sedan vila. Det finns något triggande i att utmanas att prestera under snäv tidsram men det håller verkligen inte i längden. 
 
Jag försöker jobba mycket på att nå en balans i arbetslivets prestationer och en välmående kropp och fritid. Det går sådär om jag ska vara ärlig. Även om jag arbetsmässigt levererar och gör bra ifrån mig är mitt beteende hälsomässigt blir helt destruktiv vissa dagar. Snabbar mig runt i korridorerna, äter stående vid datorn, hinkar kaffe och speedar upp till jag går på högvarv. Sedan kommer magontet och huvudvärken. Fasen också, jag ska ju inte stressa.
 

Tack och lov att jag bestämde mig för att vika bort min cykelklass idag. Efter en sen eftermiddag på kontoret fick jag traska hem med A, äta gott och landa i soffan. Och lite socker på det. What can I say? Sometimes a girl needs a little sugar. Och det stod ju mitt namn på och allt.
 
 

3 kommentarer

Sofia

10 Jun 2013 21:54

Jag tycker alltid det är en bra grej att man är medveten om att man stressar och gör saker som inte är bra för en. Det gör att man kan göra något åt det. :) Och ibland är socker verkligen den bästa medicinen. ;)

Karro

10 Jun 2013 22:25

Hälsan går före allt annat och hur roligt jobbet är så är det inte värt det.
Du är viktigast och du ska hålla länge.
Kram

mari

11 Jun 2013 12:49

Uscha vännen, ta det lugnt. Kram från mig

Kommentera

Publiceras ej