Tetips för den kokostokiga.

12kommentarer

Det cirkulerar alltid olika mattrender och trenderna snappas snabbt upp av alla hälsobloggare och träningstokiga där ute. Kokos har varit på tapeten en bra stund nu med alla dess positiva effekter på hälsan. Vi äter kokos, steker i kokosfett, dricker kokosvatten, knaprar kokoschips - det finns i alla former! Det är ganska lustigt när det för bara några år sedan ansågs  vara onyttigt med kokos med allt fett. Det är som bortblåst och nu uppmanas vi istället att käka på bäst vi orkar.
 

För dig som, liksom jag, hakat på och blivit kokostokig och som inte kan få nog av smaken vill jag tipsa om det här kokosteet. Den här påsen kommer från kedjan Himalaya, vilket är en av mina favoritleverantörer av te. Kokosteet har en tydlig smak av kokos och är ett perfekt kvällste att fylla koppen med. Så gött!

12 kommentarer

Anna

18 Jun 2013 21:55

De där lät spännande, tack för tipset :D Jag fullkomligt älskar kokos, är inne i ett kokosstim just nu :P

Svar: Kul att höra! Förstår det, det är ju såååå gott!
engnuttasocker.blogg.se

Lina

18 Jun 2013 21:57

Åh tack för tipset! ( från en annan kokosälskare) :)

Svar: :)
engnuttasocker.blogg.se

Elina

18 Jun 2013 22:40

ÅH! Det där lät ju gudomligt!!

Svar: Helt rätt ord ;)
engnuttasocker.blogg.se

Anonym

18 Jun 2013 23:22

Ja alla är lika finna , sen bro på vilken man passa in just sånt lite. Hur har dagen varit idag )??

jessica

18 Jun 2013 23:24

Ja alla är lika finna , sen bro på vilken man passa in just sånt lite. Hur har dagen varit idag :)?

Svar: Tack bra :)
engnuttasocker.blogg.se

Hanna Karlsson

19 Jun 2013 10:29

Det låter riktigt gott!

Svar: Jag älskar att testa nya tesmaker.
engnuttasocker.blogg.se

mari

19 Jun 2013 10:36

Har så länge jag kan minnas älskat kokos, så ja...detta måste jag testa =)

Svar: Det är himla gott! Har gärna kokos i gröten till exempel.
engnuttasocker.blogg.se

felicia

19 Jun 2013 13:15

sv: tack :D

Karro

19 Jun 2013 20:01

Bra tips.
Kram

Svar: Kram tillbaka!
engnuttasocker.blogg.se

Helena

19 Jun 2013 21:52

Jag dricker mycket te men den här sorten har jag aldrig testat. Kul med nyheter:)

Svar: Den är himla god. Hoppas du får chansen att testa den!
engnuttasocker.blogg.se

Mari

20 Jun 2013 10:29

Sv. :) mums !!! När du har den i gröten, vad använder du för kokos då? kramar

Svar: Då har jag mest vanlig riven kokos men ibland även kokosflagor. Lite dyrare dock :(
engnuttasocker.blogg.se

Mari

23 Jun 2013 20:14

Sv. ah okej =) Ska testa !!

Kommentera

Publiceras ej