Tillbaka i löparskorna!

8kommentarer


Här kommer en bild på en nöjd tjej. Och varför då? Jo, hon har kunnat springa sin första runda på flera veckor! Benhinnorna känns oerhört mycket bättre och jag vågade mig därför ut på en morgontur. Även efter dagens 8 kilometer kändes de välmående och de har fortsatt att kännas bra hela dagen. Hurra! Svettig, fortfarande lite nyvaken men ack så glad!
 
Nu gäller det bara att mjukstarta och fortsätta att lyssna på kroppen för att inte halka dit igen. Min plan är att skippa gymmets löpband helt och hållet utan ägna mig åt annat när jag tränar inomhus. Min förhoppning är då att jag istället har benen med mig ör någon löptur i veckan sommaren ut.
 

Söndagen har i övrigt gått i sakta mak. Något slö rent av, då jag försökt att vila magen och koppla bort jobbstress med blandat resultat. Jag hämtade dock igen humöret på kvällen igen då jag och A haft finbesök av mina föräldrar. En riktigt skön kväll på balkongen tillsammans med tre av den klunga personer i världen som jag tycker allra bäst om.
 
Imorgon drar sista arbetsveckan igång innan semester.
Jag hoppas ni haft en fin helg där ute!
 
 

8 kommentarer

Crazylicious

30 Jun 2013 21:56

Underbart, grattis till en bra löprunda! :D
Sv: Jag har slitit rätt hårt för att få min sambo att gilla styrketräning också... Men nu gillar han det rätt mycket faktiskt! :D Och han ser förändringarna på kroppen, vilket peppar! Woho! :D ...så ge inte upp! ;)

Svar: Haha, tackar. Det ska jag inte!
engnuttasocker.blogg.se

Karro

30 Jun 2013 22:52

Hurra härligt. Klokt att hålla dig borta från löpband då de brukar kunna förvärra.

Svar: I will! :)
engnuttasocker.blogg.se

mari

01 Jul 2013 08:20

Vilken härlig känsla, och klokt av dig att ta bort löpbandet. Hoppas det får fortsätta kännas bra. kramar

Svar: Tack! Kände mig laddad att testa efter lördagsklassen som gick bra för benen. Nu gäller det bara att ta det lugnt och inte ta vatten över huvudet..Kram!
engnuttasocker.blogg.se

Lina

01 Jul 2013 18:16

Hurra vad härligt! :)

Svar: Oja! :)
engnuttasocker.blogg.se

Anna/Frostis

01 Jul 2013 18:58

Vilken mysig balkong ni har! Ser rofyllt ut!

Svar: Jag trivs riktigt bra på den. Första sommaren :)
engnuttasocker.blogg.se

Emma

01 Jul 2013 19:44

Åh, vad härligt att kunna springa igen. Jag förstår helt känslan. Som sagt, skynda långsamt, det brukar vara bästa receptet :)
Mysig helg du verkar ha haft :) Härligt med semester snart också, vad ska du göra på semestern? :)
Kram

Svar: Det känns så kul att vara tillbaka igen!På semestern blir det en vecka i Portugal och en vecka i stugan utanför Umeå. Ska bli urskönt!
Kram!
engnuttasocker.blogg.se

Anna

01 Jul 2013 21:10

Åh vad härligt <3

Svar: :)
engnuttasocker.blogg.se

Mari

02 Jul 2013 15:12

SV. Men precis !! Ta det lugnt =) kramar

Kommentera

Publiceras ej