En BP-spontanare.

10kommentarer

God morgon världen! Ibland blir inte dagsupplägget som en tänkt sig. Jag hade planerat en liten sovmorgon för att njuta av dagens inställda förhandling. När klockan var 5 vaknade jag och kunde inte somna om. Det bara gick inte! Lämnade istället den varma sängen för en frisk och kort löptur till gymmet och en omgång Bodypump.

 
Har ni testat den nya releasen? Det har jag och är stormförtjust! Efter några omgångar med halvtrist musik och konstiga upplägg tycker jag att passet har hittat hem igen. Stort driv, riktigt bra musik och tunga låtar med simpla övningar. Helt fantastiskt bra!
 

 

Jag får ibland frågan vad jag äter när jag tränar på morgonen. Ofta stoppar jag i mig ett glas yoghurt och en banan innan passet för att sedan äta den ”riktiga” frukosten hemma eller på kontoret. Idag blev det mitt frukt- och nötbröd tillsammans med cashewnötssmör.

Det blev inte som planerat idag men lika bra var det. En skön start på torsdagen och en numera träningsfri eftermiddag att ägna åt en bra bok eller något annat relaxande.

10 kommentarer

Marie

07 Mar 2013 11:07

Härligt start på morgonen. Förut gick jag på pump då och då men nu var det längesen.
Hoppas du får en fortsatt bra torsdag!

Svar: Tack detsamma! Det kommer nog kännas i kroppen imorgon...
engnuttasocker.blogg.se

Helena

07 Mar 2013 16:48

Vad duktig du är som orkar köra så hårda pass på morgonen. Jag var faktiskt också och tränade i morse men det blev ett simpass för mig. Fast klockan väckte mig och jag asade mig segt ur sängen...hihi:).

Ha en skön kväll!

Svar: Åh så avis på sådana som dig som kan simma som motion. Är själv för dålig för att det ska bli något vettigt av det :( ha en riktigt fin helg!
engnuttasocker.blogg.se

Saras Träningsblogg

07 Mar 2013 17:10

Det var inget dålig spontanpass det så tidigt på morgonen! Gött jobbat :D

Svar: Jag är ofta stark på morgonen då kroppen inte är stel efter kontorsarbetet men dagen efter kunde jag knappt gå.. :)
engnuttasocker.blogg.se

Lina

07 Mar 2013 18:57

Grymt bra jobbat!! Älskar bodypump! :-)

Svar: Jag med! Passet nu Örgryte, testa det!
engnuttasocker.blogg.se

Mari

07 Mar 2013 19:20

Men skönt att få sådana dagar ibland också. Och hemmakvällar då inget krävs är också nödvändiga =)

Svar: Verkligen. Gick bra också vilket var lite förvånande.
engnuttasocker.blogg.se

Lina

07 Mar 2013 20:30

Underbart med morgonträning! :)

Svar: Det bästa! Love it!
engnuttasocker.blogg.se

Julia

07 Mar 2013 20:50

Svar: Jag tycker absolut att du ska testa vetegroddargröt. Anorlunda som sagt och jätte gott!
Ja vilken start på en helg va! Blir ofta så när man sover liiite för länge och äter frukost och lunch i ett och sitter och plockar med maten framför tex serier som jag gjorde denna gång. Riktigt mysigt!

Svar: Det ska jag göra!Din dag låter också fin. Hoppas du r en bra helg!
engnuttasocker.blogg.se

Natti

07 Mar 2013 23:01

Vad du är bra som tog dig upp, själv skulle jag nog ligga kvar, men sen så skulle jag heller aldrig vakna så tidigt.

Svar: Haha nej många tycker jag är knäpp men jag somnar å andra sidan tidigt om kvällarna då jag är super trött...
engnuttasocker.blogg.se

Emma

08 Mar 2013 10:13

Åh, det är så svårt när man inte kan sova. Men bättre på morgonen ändå, för då kan man ju utnyttja tiden vettigt. Själv kunde jag inte somna inatt, och fick gå upp o titta lite på datorn istället. Inte bästa sömnknepet, men till slut höll ögonen på att trilla ihop av sig själv iallafall.

Härligt att starta dagen med träning. Åh, jag vill också kunna springa! Hoppas du får en underbar fredag! Kram

Svar: Det var det jag kände. Och ibland är det just de där spontana passen som blir bäst. Kände mig riktigt stark och pepp!
engnuttasocker.blogg.se

Anonym

08 Mar 2013 13:18

Åh känner igen det där, så himla jobbigt ibland!
Fast oftast så däckar jag vid tio tiden - lov eller inte - så kanske får "skylla mig själv"... ;)

Svar: Jag är också morgonmänniska men somnar istället super tidigt. Tur iaf att en i te är trött både och :)
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej