Funktionell styrka - the real stuff!

10kommentarer

Igår var det fuktionell träning som stod på schemat (läs: hjälpa A:s syster med sambo att flytta från lägenhet till hus). Efter en kort uppvärmning med lådpackning blev det intervallträning med låbärande upp och ner för trappor. Därefter en kort vila i bil för förflyttning från punkt A till punkt B. Därefter fortsatte intervallupplägget med kånkande från bil till hus över isig tomt och till olika våningsplan. Proceduren upprepades två gånger. Den avslutande sträckan fick deltagarna en rejäl utmaning då det var dags att bära säng, bokhyllor och andra tyngre föremål.
 
 
Efter en heldag slog vi oss ner framför den levande elden med hämtmat och skumpa. Det är något visst att hjälpa någon att flytta in i den första villan. Ett speciellt steg i livet som en får vara med att dela. Häftigt!
 
 
 

10 kommentarer

Mari

24 Mar 2013 17:46

Ja, tänk så mkt träning man kan få, var som helst, när som helst :)

Svar: Eller hur? :)
engnuttasocker.blogg.se

Saras Träningsblogg

24 Mar 2013 17:47

hehe, ja det är ingen dålig träning det heller :D

Svar: Nej, verkligen inte. Blev både svettig och trött.
engnuttasocker.blogg.se

Amy's piece of cake

24 Mar 2013 18:30

Den bästa träningen när man gör på det här viset.... jag måste bara komma igång snart här också... du tror mig säkert inte men jag tränade 5-6 gånger i veckan för några år sedan (innan kids och allt)... nu får jag vara glad om det blir 2 gånger i veckan! Men snart ska jag rivstarta igen...!

Svar: Jag beundrar verkligen er föräldrar som får ihop allt. Det är klart att det är lätt för mig då jag bara har mig själv att se efter. Jag hoppas du får till en bra balans :)
engnuttasocker.blogg.se

Crazylicious

24 Mar 2013 18:52

Hur bra är inte flytträning liksom? Wonderbar! När vi flyttade i januari så höll jag på att dö av utmattning, haha, det behövdes inget gym den dagen inte! :P

Svar: Haha, det var min känsla efter den här dagen också. Tur att det var fint väder i alla fall :)
engnuttasocker.blogg.se

WhoIsThis

24 Mar 2013 19:20

mys med brasa :D

Svar: Eller hur? :)
engnuttasocker.blogg.se

Helena

24 Mar 2013 19:35

Tur att du är så vältränad innan, annars hade du knappt kunnat gå imorgon! Vad härligt det ser ut att sitta framför brasan:)

Svar: Det kändes i alla fall kan jag säga... :)
engnuttasocker.blogg.se

Karro

24 Mar 2013 21:24

Flyttning är verkligen riktigt bra träning. Man lyckas ju få ont där man inte ens visste att man hade muskler.

Svar: Verkligen! Och det är kul att känna att kroppen funkar som den ska.
engnuttasocker.blogg.se

Clara

25 Mar 2013 06:47

Så mysigt avslut på dagen! Kul och positivt du skriver om flytten!

Svar: Det är jobbigt men himla kul att hjälpa någon att flytta tycker jag :)
engnuttasocker.blogg.se

Lina

25 Mar 2013 20:14

Grym träning som man kanske inte tänker på att det är när man håller på!!! :-)

Svar: Det är kul också att känna att kroppen håller för vardagsarbetet. Det har jag träningen att tacka för!
engnuttasocker.blogg.se

Anonym

25 Mar 2013 20:56

Tack :P
Perfekt träning :D
Så ljuvligt att sätta sig ner vid brasan efter detta! Kram kram

Svar: :)
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej