Girl power!

3kommentarer

Grattis alla kvinnor och hela mänskligheten på internationella kvinnodagen! Som kvinna och feminist ser jag det här som en jätteviktig dag. Runt om i världen uppmärksammas denna dag på olika sätt med skilda perspektiv och utgångspunkter. Idag har till exempel jag och min kollega i arbetsplatsens jämställhetsgrupp bjudit på frukost på byrån och snackat jämställdhet i siffror. Det är ett sätt att uppmärksamma dagen och plocka upp jämställdhetafrågorna upp på agendan.

Dagen till ära bär jag självklart mitt favorithalsband som består av två hängen i ett. Mitt rosa kvinnotecken kommer ifrån designhelenaberggren och symbolen med hornen är ifrån She devil. Girl power!

3 kommentarer

Crazylicious

08 Mar 2013 13:29

Jaaa, tyvärr är det ju så att kvinnorna fortfarande behöver en egen dag... Men någon gång kanske det blir bättre där ute i det fria... Hmpf.
Skitsnyggt hänge, det från she devil! :D
Sv: Ja, det är en faktor som man kanske inte tänker på innan man börjar! Sedan det här med att många lägger på sig extra fett under bulken och sedan skall man banta bort det igen? För att sedan gå upp de kilona kort därpå och tja, börja om igen. Det kan väl ändå inte vara bra, om man ändå inte skall tävla och satsa stenhårt. Eller ja, jag kanske bara är ute och cyklar... :P

Svar: Tack! Visst är det så. Men ju fler som peppar dagen och gör något viktigt av det, desto längre kommer vi!
engnuttasocker.blogg.se

Karro

08 Mar 2013 13:50

Snyggt!

Svar: Tack! Gillar att bära smycken med innebörd.
engnuttasocker.blogg.se

Sofia

08 Mar 2013 22:19

Yeah girlpower! :D

Svar: Yeah!
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej