Gymmar in påsken.

8kommentarer

Sista besöker på gymmet innan påsk. Ljus morgonträning medan solen lyser in genom fönstret. Något stel sedan gårdagens klass men i övrigt bra energi i kroppen. Jag känner att mina muskler är i god form just nu och att jag är inne i ett bra "flow". Mitt mål var därför att pressa lite extra kraft idag och det lyckades jag med.
 
 
20 minuter löpning på bandet i stegrande tempo.
15 minuter crosstrainer.
Lite chinsträning på chinsmaskinen (för jag vill bli lika stark som Emma)
 
 
Dagens fokus låg dock på intervallträning i PTsektionen. Mitt klassiska upplägg med fem övningar under 50 sekunders arbete och 15 sekunders vila fick bli ramen även idag. 
 
1. Burpies
2. Gränselhopp på steplåda. Högt upp och ner med baken i lådan, med viktplatta i famnen.
3. Bergsklättrare.
4. Axellyft och tricepslyft med kettlebells från halvlutande position.
5. Sumolyft/djupa benböj med kettlebell.
 
Tre var. Och sedan jag benen döda. 
 
 
Nu väntar påsk uppe i norrland. Tid för vila, ledighet, familj och god mat. Men tänk, jag fick tjuvstarta redan på SATS då de delade ut chokladägg. 
Glad påsk på er alla!

8 kommentarer

Mari

29 Mar 2013 12:28

Härligt morgon :). och vilket bra pass.
Vart ska ni ?!

Svar: Jag antar att du fick svaret i ett senare inlägg. Jag har varit seg på att svara på kommentarer tyvärr under påsken och försökt haft lite vila från sociala medier.
engnuttasocker.blogg.se

Lina

29 Mar 2013 16:06

Duktiga du!!! :-)
GLAD PÅSK!!!!!

Svar: Det är lätt att vara duktig då tid och energi finns.Hoppas du haft en fin påsk!
engnuttasocker.blogg.se

Karro

29 Mar 2013 21:11

Vilket bra pass och upplägg, det måste jag testa.
Glad påsk.

Svar: Tack detsamma Karro!
engnuttasocker.blogg.se

Lina

30 Mar 2013 08:22

Härligt med gymträning!

Önskar dig en trevlig, god och glad påsk! :)

Svar: Tack, det har jag haft. Jag hoppas din påsk också har varit fin :)
engnuttasocker.blogg.se

Marie

30 Mar 2013 10:04

Bra pass! Hoppas att du får en fortsatt fin påsk!
Jag tänkte på dig när jag köpte boken o att jag skulle tipsa. :) den finns bland annat på adlibris.
Kram

Svar: Tack för tipset, den ska jag spana in!Kram :)
engnuttasocker.blogg.se

Helena

30 Mar 2013 21:10

Åh, vad duktig du är! Glad påsk!

Svar: Tack, glad påsk på dig med!
engnuttasocker.blogg.se

Amy's piece of cake

01 Apr 2013 20:48

Nu du, nu har jag kört igång! Två zumbapass i förra veckan och idag body pump... det känns i musklerna kan jag lova ;) Ha det så bra uppe i norr!

Svar: Kul! Zumba är svårt tycker jag, men himla roligt!
engnuttasocker.blogg.se

Emma

02 Apr 2013 20:54

Vilken härlig inledning på påsken! :) Härligt när man känner sig sådär i kroppen, så att den liksom jobbar "med en". Åh, jag vill verkligen kunna springa när jag ser såna här bilder. Tänk att man kan längta till ett löpband ;) Fast ännu mer längtar jag ut i solen såklart. Menmen, skynda långsamt.

Hoppas chinsträningen gick bra. Det är bara o nöta på, plötsligt händer det som sagt =)

Svar: Eller hur? Då går allt så lätt och inspirationen är på topp! Tycker så synd om dig som inte kan springa.Tror du att du kommer kunna bli bra igen? Jag jobbar på chinsen men har en bra bit kvar till din kapacitet..
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej