Morgonpasset.

7kommentarer

Jag har helt kommit av mig med min morgonträning den senaste tiden. Anledning tror jag är att jag inte jobbar enligt sammaschema längre och att jag därför ofta njuter av att träna utan tidspress under mina lediga dagar. Det går dock inte att komma ifrån att jag älskar morgonpassen. I morse gjorde jag första steget i att komma tillbaka på banan igen med ett Body Pump kl. 6.30. Det blev första chansen att testa den nya releasen och jag var därför lite extra på hugget. Åsikter? Nja. Förra passet var betydligt vassare, men det blev trots allt en bra omgång. Lastades till och med på vikt på ryggen - det ni! Har du hunnit testa det nya passet?
 
 
Hem, dusch, kostymen på och sedan till kontoret. Väl på plats är det tid för frukost nr 2, laktosfri kvarg, färska blåbär, hallon, skivad banan och en drös med kanel. Det är den perfekta starten på dagen!

7 kommentarer

Emma

30 May 2013 17:05

Morgonträning är verkligen ett perfekt sätt att starta dagen på :) Och även om man går upp tidigt och känner sig trött på vägen till träningen och även efter träningen (fast då mer i kroppen än i knoppen) så blir man liksom mycket mer alert under resten av dagen. Eller iallafall jag :)

Hoppas resten av din dag blev bra också :)
Kram

Svar: Jag håller helt med dig! Ofta är jag väldigt trött i kroppen men eftersom jag jobbar på kontor så ger det mig ett lugn. Jag tänker mycket klarare och känner min pigg i huvudet :)Stor kram!
engnuttasocker.blogg.se

Helena

30 May 2013 19:26

Det är konstigt att det ska vara så lurigt enkelt att tappa invanda rutiner. Jag tycker också om att starta dagen med träning.

Svar: Mycket bra start! Ska försöka hålla vanan uppe igen nu.
engnuttasocker.blogg.se

Mari

30 May 2013 19:33

När jag läser sådant här önskar jag att jag hann med morgonträning, men ja...inte i detta skede. Du får njuta åt mig ist :)

Svar: Ja, det beror ju mycket på vad man jobbar med. Eftersom jag jobbar på byrå och inte början förrän kl. 9 och bor nära båda gym och kontor så funkar det bra. Du ser ut att få till dina omgångar iaf tycker jag :)
engnuttasocker.blogg.se

Lina

30 May 2013 19:35

Jag fullkomligt älskar morgonträning! :)

Svar: Av det jag kan se av din blogg verkar du vara en flitig morgontränare :)
engnuttasocker.blogg.se

Karro

31 May 2013 14:17

Har inte testat nya BP, men hört samma komentar som din. ska på kvartal på söndag ( hoppas i alla fall att passet är lätt att lära) då jag ska trycka in en BS, CX, Sh,bam och BP på en ecka =)

Kram

Svar: Åh, saknar Les Millskvartalen! Just nu är min lincens för BP frusen men funderar på att komma igång igen :) Hoppas du får roligt!
engnuttasocker.blogg.se

Anna

31 May 2013 21:05

Morgonpass är ju så underbart. Mums, så gott det ser ut att vara :P

Svar: Jag hoppas jag kommer tillbaka i rutinen igen. Framför allt på sommaren gillar jag det då jag gärna vill ha kvällarna fria :)
engnuttasocker.blogg.se

Mari

02 Jun 2013 16:33

Sv. Ja men precis, löser man det så så är det ju perfekt =). Men som du säger, jag får till det ändå =)

Kommentera

Publiceras ej