Vitamin Well Stevia, hissa eller dissa?

3kommentarer

Jag upplever att det blivit en stor hype kring olika former av hälsosamma drycker. Jag som inte är något större förespråkare för tillsatser och ätbara kring i mystiska sammansättningar ville utmana mina fördomar och plockade upp en Vitamin Well Stevia till kontoret.

 

Enligt företaget är Vitamin Well Stevia en dricka utan socker eller artificiella sötningsmedel. Stevia är en vanligt förekommande som sötningsmedel, som man idag hittar i både bakverk och maträtter. Stevia sägs ge en naturlig sötma utan att påverka blodsockret. Dessutom sägs den inte innehålla några kalorier.

 

 

Alla Vitamin Well-drycker är berikade med diverse vitaminer och mineraler. Jag prövade Stevia Control med smak av citron/lime för det kändes som en bra start. Enligt deras hemsida innehåller den olika B-vitaminer samt mineralen mangan som anses öka ämnesomsättning.

 

Åsikt? Nja, jag tycker att den kändes lite mystisk. Jag vet inte om det är min negativa inställning till produkter som blivit ”berikade” men den kändes inte så naturlig som den utger sig för att vara. Däremot var en frisk smak som piggade upp min trötta arbetseftermiddag. Helt okej, men jag tar nog en juice nästa gång.

3 kommentarer

Karoline

17 Aug 2012 13:27

Är också lite skeptisk till alla dessa "konstgjorda" produkter..å andra sidan äter jag ju godis ( men det hävdar jag ju iof inte är nyttigt)

Svar: Det gör jag med, alla gånger, men då är man och andra sidan medveten om att man lyxar men lite snask. Det är när det smyger sig in konstiga saker som jag ställer mig emot.
engnuttasocker.blogg.se

Sonja

17 Aug 2012 15:25

Är lite halvt skeptisk till alla dessa "superdrycker" jag med. Visst, kanske snäppet bättre än en stor läsk... men att kalla dem "hälsodrycker" eller som denna "Vitamin Well", vilket i alla fall jag förknippar med någonting som är väldigt hälsosamt.. känns för mig lite tveksamt.
Men visst, gillar man dem och vill ha någonting annat än vatten eller läsk, så varför inte då och då.. som någonting gott, inte för att det är "nyttigt" eller "hälsosamt". :)

En väldigt trevlig blogg för övrigt! :)

Svar: Jag håller helt med dig. Just när saker utger sig för att vara bra för dig men kanske inte är det. Om man dricker en läks känns det mer som man vet vad man gör och tar det valt.
engnuttasocker.blogg.se

Matilda

18 Aug 2012 10:26

Är lika skeptisk som du! Jag pressar citron i vatten om jag vill bli piggare :)

Svar: Det låter gott!
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej