Mocco.

7kommentarer

I söndags hade jag och tjejkompisarna ”after träning” efter mitt spinningpass, en perfekt kombination av träning med umgänge. Vi var hungriga, sugna på en riktigt god lunch och med flertalet krav – hög mysfaktor, nära, flera glutenfri alternativ och hälsosam mat. Vi enades om att pröva Mocco på Dalagatan i Stockholm.




Mocco är ett ställe som ingen av oss prövat, men som ligger precis runt knuten från oss (det är lustigt hur besöken på de ställen som ligger närmast aldrig blir av...). Fiket serverar ett stort utbud på luncher men de har även riktigt bra kvalitetsglass och disken full med fikaalternativ. En mysig stämning i lokalen men hemskrivna menytavlor, mjuka soffor och varm inredning.



Jag och E beställde varsin ”Mocco Nyttig” och C är räkvariant, som alla lät spännande. Salladerna var rejäla, med mycket av allt. Efter träningen kändes det bra att få ett rejält lass med kyckling och avokado som mättade samt fräsch och spröd sallad. Ett definitivt plus för stora portioner och bra råvaror!

 


Om jag ska finna något negativt att nämna får de ett litet pytteminus för att maten tog tid. Personalen bad dock om ursäkt för fördröjningen och vi fick istället en känsla av god service.

Mocco var perfekt och rekommenderas varmt! När vi satt ner i sofforna kom det även förbi några av Moccos andra lunchalternativ som såg riktigt bra ut med samma kvalitetsanda som våra sallader. Vad betyder det? Jo, återbesök!

7 kommentarer

Karro

26 Mar 2012 21:50

Ser ju hur gott ut som helst. Dit måste jag gå nästa gång jag är i Sthlm.

Sanna

27 Mar 2012 08:54

Ja, det var ett riktigt höjdarställe, verkligen!

Sofia - ett bättre du

27 Mar 2012 09:30

Det där såg ju ut som riktigt goda sallader! Cafésallader kan ju vara rättså trista ibland, men de här såg ju kanon ut.

clara&carros matblogg!

27 Mar 2012 10:42

svar: Gud vad god din sallad ser ut! :D

Ja om du inte har testat att göra egen ceasarsallad hemma borde du absolut testa det till helgen! Så galet gott ! En riktig favorit rätt!! :) :) kramar!

Sanna

27 Mar 2012 12:54

Ja, hittar man rätt ställe så kan caféluncherna vara grymma! Jag brukar ofta googla runt lite innan jag går ut med vännerna. Då kan man i lugn och ro spana in menyn och läsa om fikets koncept. Det brukar ofta resultera i en bra matupplevelse!

Karin FitnessochHälsa

27 Mar 2012 15:56

De där salladerna ser ju hur goda ut som helst! Blir genast sugen fastän jag inte är hungrig egentligen. Vad mysigt det är med ställen som har fräsch och bra mat!

Sanna

27 Mar 2012 22:36

Det var precis lika goda som de såg ut. Blir sugen på att fixa sådana här finfina sallader hemma!

Kommentera

Publiceras ej