Rökta mandlar - sällsynta guldkorn.

7kommentarer

Min nya passion är nötter av alla deas former. Visst har jag alltid gillat att knapra nötter men det har nu nått andra höjder. Mitt beroende började förra veckan när jag och A tog en afterwork och beställde in rökta mandlar. Jag har tidigare testat rostade och saltade men aldrig mandlared den där rökiga smaken. Mums säger jag bara! Dock är de svåra att få tag på och finns inte bland det vanliga naturgodiset. Men till min stora förtjusning fann jag dem på en matfestival i lördags. Hurra!

Vad vill jag då med detta? Jo, beordra alla som går in i rökta mandlar att ta chansen och köp ett gäng (sedan meddelar du mig var...). Du kommer inte bli besviken!

7 kommentarer

Julia

30 May 2012 20:20

Svar: Vad roligt! Testa cheaskaken vatja ;). Den är smaksig!

Viktkamp

30 May 2012 21:48

oh tack för tipset =)

Karro

30 May 2012 21:58

Det lät riktigt, riktigt gott.

Sanna

31 May 2012 09:40

Håll utkik så hoppas jag att vi hittar dem! Vi har en rök i stugan och jag tänkte testa om det går att röka nötter i den. Jag återkommer längre fram i sommaren med resultatet :)

Emma

31 May 2012 11:13

Sv: ja det är ett fantastiskt lunchsställe :) Ligger i Karlstad på västra torggatan!

Camilla

31 May 2012 14:32

Lät gott, ska hålla utkick och testa när jag får chansen!

Sanna

31 May 2012 22:19

Emma, vad kul, jag som är i Karlstad ibland :)

Leta på Camilla, jag håller tummarna!

Kommentera

Publiceras ej